Categories
مقالات رپورتاژ آگهی

راهکار برنامه ریزی با تقویم محتوا برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

اگر برای بازاریابی برنامه ریزی نداشته باشم و همینطور بصورت بی برنامه هر کاری که به ذهنمام میرسد را به هر میزانی که بودجه داریم انجام دهیم قطعا به اهداف مورد نظر خود در زمان مناسب نمیرسیم .

تقویم را نگاه کنید، تصور کنید در اولین شنبه ماه قرار است در حضور تماشاچیان بسیاری سخنرانی کنید. در مورد مطالبی که می خواهید راجع به آن صحبت کنید بسیار هیجان زده اید و در ذهنتان تمام برنامه ریزی های لارم را برای انجام هر چه بهتر این سخنرانی انجام داده اید. همه چیز عالی بنظر می رسد و اما ای دل غافل، فقط یک مشکل وجود دارد:

برای اینکه پیامی را به گوش مخاطبانتان برسانید فقط ایده هایی در ذهنتان پرورش داده اید که برای اجرا کردن آنها هیچ برنامه ریزی نکرده اید و حال آمادگی ندارید!

کمی با خود بیاندیشید! چه دلیلی دارد مردم سخنرانی بدون آمادگی شما را رزرو کنند؟چرا باید وقت و پولشان را برای بداهه گویی های شما صرف کنند؟با این کارتان فقط اعتبار خودتان را ار دست خواهید داد و آنها دیگر به حرفای شما توجه نمی کنند.

دقیقا همین قاعده برای تولید محتوا در ابزارهای بازاریابی دیجیتال همچون شبکه های اجتماعی، بلاگ و … نیز صدق می کند. مخاطبان شما به جای اینکه برای شرکت در سخنرانی شما به سالن اجتماعات بیایند، از طریق شبکه های اجتماعی به مطالبی که تولید و انتشار می کنید توجه دارند. آنها منتظر هستند تا پیام های خوب و ارزشمندی از شما دریافت کنند که دقیقا از قبل برنامه ریزی شده و براساس پاسخ به نیازهای آنها باشد.

اینجاست که تقویم محتوایی برای برنامه ریزی تولید محتوای خوب و کاربرپسند خودنمایی می کند! با ما همراه باشید تا ضرورت استفاده از تقویم محتوایی را متوجه شوید:
در هر صورت تقویم محتوایی یعنی چی؟

تقویم محتوا یعنی برنامه ریزی تمام کارهایی که باید برای پیشبرد اهداف بازاریابی دیجیتالی انجام دهید، تا صدای برندتان را خوش نواتر از همیشه به گوش مخاطب برسانید.

این تقویم می تواند بصورت دستی در کاغذ نوشته و یا از طریق یک سری نرم افزارها تهیه شود.

۳۵۳۵۳
ضررهای استفاده نکردن از تقویم محتوایی

برندهای بسیاری با این ذهنیت که نیازی به تقویم محتوایی نیست در حال حاضر مشغول به فعالیت در دنیای دیجیتال هستند و البته با شکست روبه رو شده یا خواهند شد. در واقع این شکست اجتناب ناپذیر که ناشی از عدم برنامه ریزی است، منجر به ایجاد نگرشی غلط نیز شده است. بسیاری از برندها پس از مشاهده ی شکست دیگران و ضررهای ناشی از آن، فعالیت در شبکه های اجتماعی را وقت تلف کردن می پندارند! حقیقت تلخی است اما آگاه باشید که اگر بدون برنامه ریزی و با بداهه گویی به تولید محتوا بپردازید، فقط وقت و انرژی خودتان را هدر داده اید!

۴ دلیل استفاده از تقویم محتوا

۷۵۶۴۳۴

سازماندهی

مدیریت چندین حساب کاربری شبکه های اجتماعی می تواند خیلی زود شبیه یک سالن غذاخوری شلوغ و پلوغ شود این نوع بهم ریختگی، کارایی را از بین می برد و هیچوقت به هیچ کس در زمان مقرر غذای خوبی نمی رسد. دانستن اینکه چه زمانی ، چه محتوایی را به چه کسی می خواهیم بدهیم، باعث صرفه جویی در زمان شده و به شما اجازه می دهد به بقیه کارهایتان نیز سر و سامان بدهید.

پاسخگویی

برای برنامه ریزی انجام کارها در زمان مقرر، تقویم ابزار مناسبی است. طراحی تقویم زمان بندی شده منجر می گردد تا تمامی بهانه تراشی ها در مورد اینکه نمی دانیم چه محتوایی، کی و توسط چه فردی در شبکه های منتشر کنیم را از بین برود.

کارایی

کمترین‌ زمان‌ یا انرژی‌ مصرفی،‌ برای‌ بیشترین‌ کار انجام‌ شده‌ منجر به کارایی می گردد. برنامه ریزی از طریق تقویم محتوایی و تولید محتوا بر اساس آن در شبکه های اجتماعی و … این امکان را برایتان فراهم می نماید تا با صرف کمترین مقدار زمان و انرژی، بیشترین کارها را بطور منظم انجام بدهید.

اثربخشی

برای دستیابی به بهره وری، در کنار انجام درست کارها، توجه به اینکه کارهای درست را نیز انجام داد ضروری است. یعنی وقتی کارایی در کنار اثربخشی قرار گیرد منجر به ظهور بهره وری می گردد. استفاده از تقویم محتوایی به شما اجازه می دهد تا ضمن زمانبندی فعالیتها، کارهای درست را تشخیص و آنها را به موقع انجام دهید، در این صورت می توان انتظار داشت که بهتر هم دیده خواهید شد.
تقویم محتوایی چه سودی برای کسب و کارتان خواهد داشت

همه چیز در تقویم محتوایی از قبل تنظیم شده است و همه ی کارهای سروقت انجام می گیرد، در این صورت ذهن تان آرام است و چه بهتر از این!

۷۵۶۴۳۴۴۵۴
دیگر هرگز وحشت نخواهید داشت که چه محتوایی توسط چه کسی و درچه زمانی در شبکه های اجتماعی و … باید تولید و توزیع کنید. از جمله دیگر مزایای استفاده از تقویم محتوایی به شرح ذیل است :

برنامه ریزی پست های وبلاگ
برنامه ریزی زمان تولید و توزیع مطالب مانند کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک و …
یادداشت کردن رویدادهای مهم مثل مناسبت ها
جمع آوری ایده هایی تولید محتوا
مدیریت و برنامه ریزی پست شبکه های اجتماعی و …

ویژگی های یک تقویم محتوایی خوب

تقویم محتوایی به شیوه های مختلفی طراحی می شود اما یک اتفاق نظر بین تمامی بازاریابان دیجیتالی وجود دارد که یک تقویم محتوایی خوب باید شامل:

ذکر جزئیات در مورد اینکه چه کسی محتوا را تولید می کند
چه نوع محتوایی باید تولید شود
کجا باید این محتوا توزیع و منتشر گردد
چه انتظاری از تولید این محتوا دارید
نتایج حاصل از این محتوا را چگونه میتوان اندازه گیری کرد (KPIs)

بنابراین برای جلب توجه و اعتماد مردم ابتدا باید زمان بگذارید و به نیازها و دغدغه های آنها فکر کنید. سپس با برنامه ریزی منظم به تولید محتوا بپردازید.

اگر تاکنون اهل برنامه ریزی نبوده اید ، عمل کردن به موارد فوق سخت به نظر میرسد اما واقعا اگر بدنبال موفقیت هستید لازم است .

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle