Categories
اخبار رپورتاژ خرید و فروش

رونق بازار کامپیوتر رومیزی در دیوار

خرید و فروش کیس کامپیوتر کار هر کسی نیست

حرفه‌ای‌ها، تدوین‌گران، گیمرها و مهندسان معمولا به کامپیوتر و کیسی نیاز دارند که کار را برای خود راحت‌تر کنند. چراکه هر چقدر هم برای خرید لپ تاپ حرفه‌ای پول بدهید باز پردازنده کامپیوترهای رو میزی قوی‌تر از لپ‌تاپ هستند. کسی که از لپ تاپ استفاده زیادی می‌کند باید برای مراقبت از آن همیشه بار اضافه هواکش را با خود این طرف و آن طرف ببرد اما همه مدل‌های کیس هواکش قوی‌تری نسبت به لپ تاپ دارند. در وب سایت دیوار یک کیس از برند گرین را 200 هزار تومان به فروش گذاشته‌اند. میانگین قیمت خرید و فروش کیس در دیوار حدود 300 هزار تومان و همین رقم در بازار حدود 600 هزار تومان است. با اینکه در دیجیکالا یا بازار خرید و فروش کیس کامپیوتر می‌توانید مدل‌های زیر 100 هزار تومان هم پیدا کنید اما شاید بهتر باشد سراغ کیس دست دوم باکیفیتی بگردید که معمولا هم در دیوار با نصف قیمت پیدا می‌شود.

خرید کامپیوتر برای شرکت نسبت به خرید لپ‌تاپ اولویت بیشتری دارد

به خصوص اگر کارمندان شرکت شما جزء گروه سنی میانسالان و افراد مسن باشند با خرید لپ تاپ تنها کار خود را سخت می‌کنید. چراکه باید برای آنها کلاس استفاده از لپ‌تاپ هم بگذارید.

این فقط قیمت نیست که خرید و فروش کیس کامپیوتر را مهم کرده بلکه گرافیک کیس‌ها معمولا بالاتر است و قابلیت ارتقا هم دارد اما همه لپ‌تاپ‌ها قابلیت ارتقا را ندارند. از این موضوع کسی هم تعجب نمی‌کند. با نازک تر شدن لپ‌تاپ‌ها کار تغییر جزییات آن سخت و غیر ممکن می‌شود. با این حال بازار این روزها دیگر از دست کامپیوتر خارج شده و به دست لپ تاپ افتاد. همان طور که اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها دارند روی دست لپ‌تاپ بلند می‌شوند. برای همین در دیوار تعداد آگهی‌های فروش کیس‌های قدیمی خیلی بیشتر از طراحی‌های جدید است. نرخ خانواده‌هایی که در آمریکا یک لپ تاپ رومیزی داشته‌اند از سال 2012 تا 2017 ثابت بوده‌است. اگر این را به کشورهای دیگر هم تعمیم دهیم احتمالا این بازار در ایران م همین شکل است.

 در دیوار از هر 10 آگهی خرید و فروش کیس ، یک آگهی آن شامل تبلیغ دستگاهی جدید و نو بوده‌است.

خرید و فروش کیس اگرچه در دیوار رایج است اما آگهی‌هایی وجود دارد که مشتری را به خرید مانیتور نیز تشویق می‌کند. یکی‌از بهترین‌ کیس‌های ممکن در سال پیش رو از مدل کورسیر و سری Corsair Graphite Series  و قیمت آن تا یک میلیون تومان هم ارزیابی شده است و اگر خوب گوش به زنگ باشید ممکن است همین روزها یک نفر مدل دست دوم آن را آگهی کند.

مسئله دیگری که باعث می‌شود برخی از افراد کامپیوتر رومیزی بخرند به راحت‌بودن تعمیر کیس های کامپیوتر برمی‌گردد. این کاری است که گاهی از دست خودتان و در خانه هم بر می‌آید. مثلا در کیس را باز می‌کنید تا از صحت و سلامت کابل‌ها باخبر شوید و یا اینکه گرد و غبار داخل آن را پاک کنید. این در حالی است که تعمیر لپ‌تاپ کلا یک حرفه تخصصی بوده و از عهده همه بر نمی‌آید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle