Categories
اخبار رپورتاژ آگهی رپورتاژ خرید و فروش

کنسول‌های بازی خانه‌نشینی را دلچسب‌تر می‌کند

ایکس باکس( متعلق به شرکت مایکروسافت) و پلی استیشن( متعلق به شرکت سونی)

در مدل‌های مختلف، رقبای نه چندان قدیمی ولی سرسخت یکدیگر در خرید و فروش کنسول بازی هستند.

طبق تحقیقی که در انگلستان انجام شد، سال 2016 کلید واژه «ایکس باکس» در بین هزار جستجو در گوگل، با 246 کلیک بیشترین آمار جستجوی لوازم الکترونیکی را به خود اختصاص داد. پلی استیشن نیز با 135 کلیک، رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده بود.

بزرگسالان؛ طرفداران بازی‌های ویدیویی

احتمالا همه ما سگا را یادمان هست؛ خرید و فروش کنسول بازی در سال‌هایی بین 70 تا 78 در ایران با این برند جانی تازه به خود گرفت. دیری نپایید که سونی و مایکروسایفت هم وارد میدان شدند و کنسول‌های خود را به بازار روانه کردند. بازی‌های ویدیویی روی کامپیوتر یا تلویزیون، حالا هیچ رده سنی خاصی ندارد؛ زوج‌های زیادی هستند که به مناسبت‌های مختلف برای پارتنرهای خود ایکس باکس، پلی استیشن یا سایر کنسول‌های بازی را به عنوان هدیه خریداری می‌کنند. اگر تا دیروز این پدر و مادرها بودند که به دنبال خرید و فروش کنسول بازی برای کودکانشان بودند، امروزه خودشان بازیگردانان این بازی‌ها هستند.  یک پژوهش آمریکایی آمار سالانه خود را از بازیکنان بازی‌های عرضه شده در این کشور اعلام کرده است. طبق این آمار ۶۷ درصد از خانواده‌های آمریکایی در خانه کنسول بازی دارند. جالب‌تر اینکه میانگین رده سنی بازی‌های ویدیویی، 18 تا 35 سال است. حالا شاید بپرسید میان پلی استیشن‌ها و ایکس‌باکس‌ها، کدام یک اعتیاد بیشتری می‌آورند؟ جدیدترین بررسی‌ها اعلام کرده‌اند دارندگان پلی استیشن 4 به اندازه دارندگان ایکس باکس وان بیشتر درگیر کنسول خود هستند. به همین نسبت نیز پلی استیشن 4 در صدر خرید و فروش کنسول‌های بازی قرار دارد و یکی از علت‌های آن می‌تواند قیمت خرید کمتر آن نسبت به ایکس باکس وان باشد. البته نمی‌توان از ظاهر جمع و جور و زیبای پی اس 4 ها نیز چشم‌پوشی کرد. با این حال عده‌ای ایکس باکس وان را بعد از مدل 360 قویترین و حرفه‌ای‌ترین کنسول جهان می‌دانند. این کنسول‌ها، برق کمتری مصرف می‌کنند، قدرت سخت‌ افزاری بیشتری دارند و هنگام بازی، رنگ‌ها و جزئیات بیشتری را تماشا خواهید کرد.

در ایران اوضاع فروش چطور است؟

خرید و فروش کنسول بازی در ایران روند رو به بهبودی طی می‌کند، علت آن هم علاقمند شدن کودکان و بزرگسالان به بازی‌های خانگی و ویدیویی است. طبق ادعای فروشندگان، کنسول‌های بازی این روزها بیشتر از سخت افزارهایی مانند لپ‌ تاپ و کامپیوتر خریدار دارد. گارانتی اما عمده‌ترین دغدغه خریداران است؛ چرا که درصد زیادی از لوازم‌های الکترونیکی در ایران قاچاق هستند و خریداران عموما مبلغ اضافه‌تری بابت گارانتی پرداخت می‌کنند.

جهت اطلاع از قیمت  انواع کنسول‌های بازی می‌توان به سایت‌های آنلاین مانند دیوار مراجعه کرد. مثلا یک دستگاه پی اس 4 با حافظه داخلی 500 گیگ همراه با بازی لست آف آس، به قیمت یک میلیون و 150 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین خرید و فروش کنسول‌های بازی در مدل‌های قدیمی‌تر در این سایت نیز امکان‌پذیر است. به عنوان مثال یک کنسول کارکرده ایکس باکس 360 اسلیم همراه با دو دسته به قیمت 690 هزار تومان به آگهی شده است. همچنین یک کنسول پی اس 3 کپی خور نرم افزاری با حافظه داخلی 320 گیگ، به همراه یک دسته، 9 بازی و کابل اچ دی و شارژر، 700 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle