Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی بانک ها و موسسات مالی

افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران ممکن شد

احتمالا بدانید که انجام امور اداری برای اتباع کشور های دیگر که در ایران حضور دارند به راحتی اتباع ایرانی نبوده و همیشه با مشکلاتی همراه بوده است.

همین مساله افتتاح حساب در بانک های ایرانی که سال ها اتباع کشور های دوست و همسایه که درایران هستند و با آن دست و پنجه نرم می کنند مدت های زیادی است که دشواری های فراوانی در پیشبرد آن وجود داشته است.

البته در کشور های دیگر امورات کمی آسان تر انجام می شود.

کلا در اکثر کشور های دنیا اتباع غیر بومی می توانند با گذرنامه و پاسپورت محل تولد شان امورات بانکی و اداری را انجام دهند ولی گذرنامه به تنهایی در ایران برای اتباع دیگر کشور ها کاربرد ندارد.

سالهاست که افراد مقیم یا غیرمقیم که از کشور های دیگر به ایران مهاجرت کرده اند به بانک های کشور مراجعه می نمودند و درخواست افتتاح حساب بانکی را داشتند که به خاطر قوانین و بروکراسی های اداری متحمل سختی های فراوان برای افتتاح یک حساب بانکی ساده می شدند و گذرنامه شان به تنهایی مورد قبول نبود.

اما از زمان راه اندازی سامانه کد فراگیر به نشانی faragircode.com اتباع دیگر کشور ها که در ایران حضور دارند نظیر اتباع افغانی ، پاکستانی، عراقی، کره ای، عمانی، آلمانی و کلا همه کشور ها با ثبت نام و ارسال مدارک مورد نیاز می توانند جهت دریافت کد فراگیر به صورت اینترنتی اقدام نمایند و کد صادر شده پس از صدور به موبایل شان ارسال خواهد شد.

بعضا بانک ها از متقاضیان درخواست می کنند که کد فراگیر شخصی یا کد فراگیر بانکی (مخصوص بانک) دریافت کنند که منظورشان دقیقا همین کد است که به آن اشاره شده است.

البته نام دیگر این کد در ایران فیدا کد می باشد که بعضی از سازمان ها از لفظ فیدا کد استفاده می کنند که منظورشان دقیقا مساله فوق الذکر است.

در کل لازم به ذکر است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی که در ایران مشغول زندگی یا فعالیت تجاری هستند می بایست جهت پیشبرد امورات اداری خود این کد را دریافت و به سازمان درخواست کننده ارائه دهند.

اشخاص حقوقی (شرکت های غیر ایرانی) نیز می توانند جهت دریافت کد فراگیر مخصوص شرکت (اشخاص حقوقی) به سامانه فوق مراجعه نمایند.

امید است که راه اندازی سامانه فوق الذکر پیشبردی در تسهیل امور اداری اتباع خارجی در ایران باشد.

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle