Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو

بررسی استهلاک جنسیس کوپه [دیوار]

در بازار خودرو ایران تعداد خودروهای اسپرت و سریع که بتوانند به نیاز جوانان ایرانی پاسخ دهند به اندازه انگشتان یک دست هم نیست. در چنین شرایطی خودروهای کوپه و اسپرتی که بتوانند با بازار ایران و نیاز موجود در کشور ارتباط خوبی برقرار کنند خیلی زود به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا می‌کنند. در بین گزینه‌های محدود موجود در کشور خرید جنسیس کوپه یک انتخاب فوق‎العاده برای بسیاری از افراد است. به خصوص اگر بودجه میلیاردی برای خرید اسپرت‌های آلمانی را نداشته باشید. به همین دلیل بازار خرید و فروش جنسیس کوپه چه در زمان واردات آن و چه در حال حاضر که نمونه‌های آن دست دوم آن در بازار قرار دارند، همواره بازار پرطرفداری بوده است.

در حال حاضر آگهی‌های فروش جنسیس کوپه در سایت دیوار به کرات دیده می‌شوند و گاهی اوقات این خودروها را با قیمت‌های بسیار مناسبی نیز می‌توان خرید. با این که قیمت جنسیس کوپه همانند سایر خودروهای موجود در بازار رشد قابل توجهی داشته است اما از محبوبیت این خودرو در بین جوانان عشق سرعت و کسانی که به دنبال یک خودرو اسپرت ارزان قیمت‌تر از نمونه‌های اروپایی و ژاپنی هستند کاسته نشده است. اگر شما هم جزو این افراد هستید و رویای خرید جنسیس کوپه را در سر می‌پرورانید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید این خودرو با استهلاک آن و وضعیت این خودروها بعد از گذشت حدود 6 سال از واردات آخرین نسخه‌های آن‌ها به بازار آشنا شوید.

آشنایی با وضعیت جنسیس کوپه‌های موجود در بازار

جنسیس کوپه یک خودرو اسپرت است که هدف آن ارضای نیاز به سرعت و هیجان خریداران است. خودرویی که به یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر پرقدرت مجهز شده و شتاب آن نیز تنها 6 ثانیه است، همان چیزی است که این خریداران نیاز دارند. اما فراموش نکنید فشار بالایی که این خودرو در سرعت‌های بالا تحمل می‌کند می‌تواند به قیمت خرابی‌های پشت سر هم و استهلاک بالای آن ختم شود. گیربکس، موتور و دیفرانسیل بسیاری از جنسیس کوپه‌های ایران به دلیل این فشار بالا دچار خرابی‌های شدیدی شده‌اند. با این که آمار دقیقی از این موضوع در دسترس نیست اما درصد بالایی از این خودروها به حدی دچار مشکلات گیربکس شده‌اند که گیربکس‌های آن‌ها تعویض شده است. علاوه بر این تعداد زیادی از هیوندا جنسیس موجود در سایت دیوار به دلیل رانندگی ناشیانه دچار تصادف‌های شدید شده‌اند که این موضوع نیز روی عملکرد آن‌ها تأثیر زیادی داشته است. به این ترتیب وضعیت جنسیس کوپه در بازار شرایط خاصی دارد و برای خرید آن باید دقت زیادی داشته باشید.

جنسیس کوپه

هزینه‌های نگهداری و استهلاک هیوندای جنسیس کوپه

با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم باید گفت استهلاک اکثر جنسیس کوپه‌های بازار بسیار زیاد است. تا جایی که آگهی‌های فروش جنسیس کوپه در سایت دیوار به خصوص برای نمونه‌های قدیمی‌تر سال 2010 به دلیل به خرج افتادن آن‌ها رشد قابل توجهی داشته است. هزینه‌های نگهداری از جنسیس کوپه روز به روز افزایش پیدا می‌کند و قیمت لوازم‌های یدکی و مصرفی این خودرو نیز چند برابر شده است. علاوه بر این گارانتی جنسیس کوپه‌های موجود در بازار یا به علت‌های مختلف لغو شده است یا به انتها رسیده و حالا با افزایش قیمت جنسیس کوپه هزینه نگهداری از آن نیز چند برابر شده است. به این ترتیب با این که در بازارهای خارج از ایران هزینه نگهداری هیوندای جنسیس کوپه تنها 700 دلار است که آن را در صف ارزان‌ترین خودروها از نظر هزینه نگهداری قرار داده است، در ایران شرایط موجود این خودرو را به یکی از پرخرج‌ترین‌های بازار تبدیل کرده است.

قیمت و ارزش خرید هیوندای جنسیس کوپه

با بررسی آگهی‌های فروش هیوندای جنسیس کوپه در سایت دیوار متوجه خواهید شد که نمونه‌های مختلف این خودرو قیمتی بین 300 تا 600 میلیون تومان دارند. بازار دست دوم هیوندای جنسیس کوپه حتی با تمام مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم همچنان خوب است و به علت پشتیبانی خوب آسان موتور تا به امروز مشکلات زیادی از نظر کمبود قطعات نیز دارندگان این خودرو را به دردسر نینداخته است. از طرفی به علت محدود بودن بازار خودروهای اسپرت در ایران تا قیمت‌های بالای 1 میلیارد تومان گزینه قابل توجهی که بتواند بازار جنسیس کوپه را به خطر اندازد نیز وجود ندارد به این ترتیب هنوز هم ارزش خرید هیوندای جنسیس کوپه در حد خوبی است. با این حال نباید مشکلات جدی این خودرو در نمونه‌های دست دوم و استهلاک آن را فراموش کنید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle