Categories
برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی معرفی وب‌سایت برند ها و استارت آپ ها رپورتاژ برند ها و استارت آپ های فناوری و آی‌تی

استارت آپى كه بدون سرمايه وسرمايه گذار موفق شد

بدون شك دردنياي پيشرفته امروز داشتن منابع و ذخائر زيرزميني براي كشورها ثروت و مزيت به حساب نمي آيد، امروز نيروي انساني آموزش ديده و منابع انساني ماهر و متخصص هستند كه مي توانند كارآفرين  باشند و توليد ثروت كنند از طرفي تجربه ژاپن، به عنوان يك كشور آسيايي نشان مي دهد كه روحيه كارجمعي و توجه به مديريت زمان تا چه حد مي تواند در رشد و توسعه جوامع مؤثر باشد و امروز شاهد هستيم كشور ژاپن با همين نگاه چگونه توانسته است به شكل حيرت آوري به رشد و توسعه همه جانبه دست پيدا كند ٠

نسل امروز ايران به خوبي به اين نكته پي برده و شايد به همين دليل است كه مي بينيم جوانان دربسياري از بخشها  سعي مي كنند به صورت جمعي كار كنند.

شايد با همين نگرش است كه امروز مي بينيم تلاش گروه “كارآفرين وب ” به بار نشسته و آنهابا اتكا به  نيروي فكر و انديشه و با دارا بودن روحيه كار جمعي، و بدون سرمايه قابل توجه فقط در سايه تلاش و پشتكار توانسته اند اعتماد ديگران را جلب كرده و در كار خود موفق باشند٠

كار اين گروه ٤ نفره به عنوان مؤسسان ” كارآفرين وب”مي تواند به عنوان الگو مورد بررسي قرار گيرد، به همين دليل بنا داريم داستان پرپيچ و خم كارآنها از زبان خودشان باشد:

جوانی پر انرژی  كه لبخندي بر چهره دارد و بسيار مصمم به نظر مي آيدحرف هايش را با اين جمله آغاز مي كند:

همه چیز نتيجه  خواسته و تلاش خود انسان است. محمد صابریان، که به گفته ي هم تیمی هایش فکر ساخت یک مجموعه جدید با سودای کسب و کار شخصی را  در سر همکارانش انداخته , فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار است و در رشته مدیریت اجرایی تحصیل خود را ادامه می دهد. او می گوید :

زمانی که قصد راه اندازی کارآفرین وب را داشتم به این فکر می کردم که نیازمند یک تیم كارآمد با هدف مشترك هستم.  کمی در دوستان و آشنایان جستجو کردم و سعی کردم فکر خود را به آنها انتقال بدهم اما اکثر آنها به دليل ترس از شکست حاضر به همكاري نبودند و می گفتند که برای ساخت یک مجموعه بدون شک نیازمند سرمایه ای کلان هستیم. تا اینکه مدیرعامل امروز کارآفرین وب را دیدم . خیلی ساده ،فکر و شرایط را برايش توضیح دادم و او پس از یکی دو روز بررسی حاضر شد از شغل خود استعفا دهد و به اين ترتيب و کسب و کار را رسما شروع کردیم. ستاره عاکف نیز مهندس نرم افزار است و در زمینه برنامه نویسی وب فعالیت داشت . با همفکری هم شروع به بازاریابی و انجام موارد طراحی سایت کردیم و پس از جذب ۴ تا ۵ مشتری حالا زمان آن رسیده بود که افراد بیشتری به این تیم جوان اضافه شوند. رضا آیرملونژاد برنامه نویسی که شیمی خوانده و امروز سکان مدیریت طراحی وب سایت کارآفرین وب را به عهده دارد به کارآفرین وب پيوست و با آمدن  او ارائه خدمات به مشتریان دقیق تر و تعداد مشتریان کارآفرین وب بيشتر شد٠او می گوید در جلسات مختلفی که داشتیم همیشه جای پای هنر و خلاقیت را کمتر از برنامه نویسی می دیدیم . با بررسی های که از وب سایت های فارسی زبان و خارجی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که جای خلاقیت و هنر در وب فارسی کم است به همین دلیل زمان پیوستن عضو خلاق و هنری مجموعه فرا رسیده بود . محمد میرمحمدی فارغ التحصیل رشته هنر و گرافیک و همچنین دانش آموخته رشته مهندسی نرم افزار می باشد. او معتقد است که تلفیق بین هنر و برنامه نویسی می تواند تحولی بزرگ در وب فارسی باشد و تا به امروز سعی در ایجاد این محیط در طراحی وب سایت ها داشته ایم . با گسترش پروژه ها , افراد مختلفی به کارآفرین وب اضافه شدند .

جالب این جاست که تمامی این افراد می گویند: براي رشد و پیشبرد کارآفرین وب اشتباهات چشم گیری انجام دادیم که اگر پشتکار و خواسته خودمان نبود شاید امروز کارآفرین وب وجود نداشت. آنها انتخاب کارکنان تا سرمایه گذاری های نرم افزاری اشتباه , نداشتن تبلیغات و… را از اشتباهات عمده خود می دانند.

 

در نهایت جلسه آنها به صبر و پشتکار اشاره می کنند و می گویند از قدیم گفته اند خاک یک کار را باید خورد ، درست است و حتما می بایست صبر و پشتکار داشت تا به مراحل مدنظر رسید و به تمامی افرادی که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند می گویند هیچ کاری یک شبه ره صد ساله را نرفته و نمی رود.

به عنوان نصیحت برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند می گویند :‌

فقط به سرمایه فکر نکنید، ببينيد چگونه می توانید بالاترین رده کیفیت را نسبت به هزینه  ارائه کنید. آنها معتقدند کیفیت و خلاقیت به تنهایی کار خودشان را انجام می دهند.
حالا از شروع كار “کارآفرین وب “نزدیک به ۵ سال می گذرد آنها طراح وب سایت بیش از ۳۰۰ مجموعه و برند معتبر در کشور هستند . آنها می گویند امروزه می بایست تمامی کسب و کارها پایگاه اختصاصی اینترنتی خود را داشته باشند و از بالا رفتن فرهنگ داشتن وب سایت نسبت به ۵ سال پیش صحبت می کنند .

محمد صابریان می گوید در بین مشتریان ما مشاغل مختلفی وجود دارد که پیش از این به صورت سنتی فعالیت می کردند و با رشد اینترنت و فضای مجازی در کشور رو به محیط مجازی آورده اند. از این دسته مي توان به مجموعه های ثبت شرکت و ثبت برند , آژانس های هواپیمایی , شرکت های صنعتی , شرکت های بازرگانی , رستوران ها و … اشاره نمود.
در ادامه راجع به سرمایه و سرمایه گذار صحبت می کنند , همه چیز سرمایه نیست . اگر تلاش و پشتکار داشته باشید می توانید کسب درآمد کرده و از درآمد حاصله برای رشد و توسعه کسب و کار خود خرج کنید.

این سوال را مطرح می کنیم که بزرگترین سرمایه کارآفرین وب برای موفقیت چیست ؟

همه یک صدا می گویند مشتری , مشتری , مشتری . آنها معتقدند مشتریان ما بزرگترین سرمایه تبلیغاتی ما بودند ما كار با كيفيت ارائه كرديم و آنها ما را به افراد و مجموعه های دیگر معرفی کردند.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle