Categories
اخبار سئو مقالات رپورتاژ آگهی ویرلن

آموزش سئو برای کلمات کلیدی رقابتی

چطور در جستجوی کلمات کلیدی رقابتی به 10 رتبه اول گوگل برسیم؟

ظاهر شدن در بالای لیست نتایج موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی رقابتی بسیار دشوار است. بنابراین، شما باید یک استراتژی عالی در جهت حرکت به سمت بالا داشته باشید.

در این مقاله آموزش سئو، ما نکاتی برای دستیابی به موفقیت از طریق سئوی ارزان را معرفی کرده ایم، با ویرلن همراه باشید:

حقیقت این است که بهینه سازی موتور جستجو و بهبود رتبه سایت در گوگل چالشی بزرگی به حساب می‌آید. زیرا الگوریتم های گوگل هر روز در حال تکامل هستند و بسیاری از این عوامل می توانند رتبه بندی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند.

هدف گوگل این است که به کاربران براساس کلمات کلیدی مورد نظرشان، نتایجی مرتبط ارائه کنند، زیرا برای آنها رضایت کاربر مهم است، تا اینکه آنها همچنان گوگل را به عنوان اولین گزینه برای جستجوهای خود به کار گیرند. چراکه هرچه کاربران بیشتر از گوگل استفاده کنند، گوگل پول بیشتری را بدست می آورد. و این یک حرکت هوشمندانه تجاری است که به آنها ختم می شود.

 

برای اینکه بهترین نتیجه را در جستجو ها بدست بیاوریم و در بالای رتبه بندی قرار گیرید، باید وب سایت خود را با پر کردن صفحاتی از کلمات کلیدی هدف و محتوای مفید بهینه سازی و سئو کنید.

دانستن نحوه رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی در 10 نتیجه ارگانیک گوگل می تواند موفقیت یا شکست کمپین شما را به به همراه داشته باشد.

اما این کار قابل اجرا است، بیایید تعدادی از روش های موثر برای رساندن یک کلیدواژه رقابتی در صفحه اول نتایج ارگانیک گوگل را بررسی کنیم:

 

مرحله 1:  با شناسایی کلمات کلیدی رقابتی، زمینه فعالیت را فراهم کنید

هدف این مرحله شناسایی کلمات کلیدی رقابتی مربوط به کسب و کار شما است. کلماتی که می خواهید با هدف افزایش بازدید گوگل در بالای نتایج صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید.

با انجام یک جستجوی ساده برای یک کلید واژه به منظور شناسایی مهمترین کلمات کلیدی، بخش جدایی ناپذیری از یک استراتژی موفق سئو SEO  است.

شما همچنین به ارزیابی کلمات کلیدی مناسب برای هدف گیری نیاز دارید و باید مطمئن شوید که آنها مربوط و هدفمند بوده و پتانسیل جذب فروش یا ترافیک اینترنتی را دارند.

با اینکه قصد شما هدف گیری کلمات کلیدی “رقابتی” است، باید اطمینان حاصل کنید که در نهایت ROI شما برای زمان، پول، لینک ها و منابع دیگری که برایشان سرمایه گذاری کرده اید، به حداکثر می رسد.

 

مهم نیست که صنعت شما چیست، کلمات کلیدی رقابتی فراوانی وجود دارند که می توانید به کار گیرید. به عنوان مثال، در تناسب اندام، برخی از عبارات کلیدی که به سختی رنک می شوند عبارتند از:

  • برنامه های کاهش وزن
  • چطور وزن کم کنیم
  • قرصهای چربی سوز
  • از دست دادن سریع وزن

توجه: این کلمات کلیدی رقابتی می تواند کلمات کلیدی کانونی یا عبارات کلیدی طولانی باشند. شما می توانید با بررسی تعداد وب سایت های معتبری که آنها را هدف قرار داده اند(results)  و حجم جستجوی آنها (Volume)، این کلمات را پیدا کنید.

تحقیق و ارزیابی کلمات کلیدی مناسب نه تنها نیازمند زمان است، بلکه به دانش و تجربه نیز احتیاج دارد.

با صرف زمان کافی برای انجام تحقیقات برای کلمات کلیدی، شما در نهایت با گلچینی جامع از کلمات کلیدی که می توانید برای بهینه سازی وب سایت تان استفاده کنید، این مرحله را تمام خواهید کرد.

تجربه نشان داده است که بین 100 تا 1000 (یا بیشتر) کلمه کلیدی مرتبط برای راه اندازی کمپین مناسب هستند.

 

مرحله 2: جستجوهای مرتبط را پیدا کنید

همیشه هدف گیری چندین کلیدواژه مرتبط در صفحات وب ایده ی خوبی است، به طوری که گوگل به راحتی بتواند متوجه محتوای سایت شما شود.

ادغام کلمات کلیدیِ با ارزش و تنوعی از این کلمات کلیدی در محتوا، یک راه هوشمند برای پیش افتادن در این رقابت است. یکی از سریعترین کانال ها برای پیدا کردن جستجوهای مرتبط از طریق موتور جستجوی گوگل است.

برای انجام این کار، به سادگی یک کلیدواژه را جستجو کنید، به پایین صفحه اسکرول و جستجوهای مرتبط را پیدا کنید.

در کنار گوگل، شما می توانید از ابزارهای شخص ثالث نیز استفاده کنید. SEMRush یک ابزار قدرتمند برای تولید کلمات کلیدی مرتبط برای وب سایت شماست و اطلاعاتی دقیق در مورد ارزشِ این کلمات کلیدی در نتایج جستجوی ارگانیک و پرداختی ارائه می دهد.

برای هر کلمه کلیدی ای که پیدا می کنید، این ابزار اطلاعات ارزشمند دیگری مانند حجم جستجو، تعداد نتایج جستجو، CPC، ترند و متن تبلیغاتی را برای عبارت مورد نظر شما نشان می دهد.

semrush-tool

شما همچنین متوجه خواهید شد که وب سایت های برتر از چه کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند و کدام صفحات، صفحات لندینگ(landing pages) مورد علاقه آنها است.

و با استفاده از SEMRush، می توانید لیستی از کلمات کلیدی که با کلیدواژه  اولیه تان مطابقت داشته باشد، را مشاهده کنید.

فهرستی از جستجوهای جایگزین، که شامل کلمات کلیدی خاص یا گروههای کلمات کلیدی است، همچنین می تواند برای شما ایده هایی برای افزایش میزان دیده شدن سایت تان در وب فراهم کند.

برای تولید کلمات کلیدی مشابه، SEMrush  100 دامنه برتر نتایج گوگل و بینگ را برای عبارت خاص تجزیه و تحلیل می کند و لیستی از کلیدواژه هایی که بین آنها مشترک است، ایجاد می کند.

این لیست گسترده از مترادف ها و لغات مشابه مرتبط با عبارت جستجو، به شما منبعی بی پایان خواهد داد تا لیست خود را با کلمات کلیدی پر کنید.

برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، می توانید موقعیت جغرافیایی و نوع دستگاه مورد استفاده برای جستجو را مشخص کنید و حتی Google Analytics و Google Search Console را با استراتژی سئو خود یکپارچه و هماهنگ کنید تا نتایج را به حداکثر برسانید.

specifing-geographical-location

اگر می خواهید بروی برخی از کلمات کلیدی بسیار خاصی که در پایگاه داده SEMRush وجود ندارد، نظارت داشته باشید، می توانید آنها را به کمپین خزنده(crawl) اضافه کنید.

یکی از بهترین ویژگی های این ابزار، توانایی انتخاب 1 تا 5 رقیب است که می توانید از این طریق موقعیت شان را بررسی کرده و با موقعیت خود مقایسه کنید.

به علاوه می توانید اطلاعاتی در مورد وب سایت هایی که به شدت در مدت زمان مورد نظر شما افزایش یا کاهش داشته اند را بررسی و مشاهده کنید. که به این ترتیب رقبایتان به سرعت شناسایی می شوند.

 

مرحله 3: محتوا را مفهوم سازی کنید

هر استراتژی محتوا باید شامل موضوعی باشد که محتوا قرار است حول آن ساخته شود. برای مفهوم سازی این مورد، باید هدف مشخصی داشته باشید که هنگام ایجاد و انتشار محتوا آن را در ذهن داشته باشید.

کسانی هستند که فکر می کنند که برای جذب هزاران بازدیدکننده در هر ماه برای یک وبلاگ، باید مطالب جدیدی را به طور مداوم منتشر کنند. درست است اما با این حال، یک قاعده خوب این است که یک بار در هفته مطلبی دهید اما مرتبط و به موقع.

مهمتر از همه، همیشه باید به دنبال یکپارچگی و انسجام محتوای خود باشید  و بهتر است که هر بار روی یک یا دو بخش به خوبی کار کنید، نه اینکه سعی کنید تمام مطلب را در یک زمان انجام دهید.

به همین دلیل است که ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا جامع که به شناسایی و درک انگیزه نهایی کاربر وابسته است، به هنجاری جدید تبدیل شده است. هر کسی که بخواهد در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز به خوبی رنک شود، باید مطالبی غنی و مفید را به اشتراک بگذارد، مانند برجسته کردن یک موضوع با استفاده از دیدگاه های مختلف، پاسخ به پرسش های متداول یا FAQ و ارائه راه حل.

اگر محتوای مورد نظر این الزامات را برآورده کند، حق این را دارد که به اشتراک گذاشته شود و گوگل نیز متوجه این موضوع خواهد شد. این نوع محتوای مکالمه ای و مفید ذاتاً برای کلمات کلیدی و مترادف هایش بدون نیاز به دستکاری الگوریتم خزیدن کلمه کلیدی موتور جستجو، بهینه شده است.

اگر شما در ابتدا به دنبال  کلیدواژه هایی رقابتی هستید که حداقل میزان بازدید جستجوی ماهانه ای حدود یک هزار جستجو را داشته باشد، مطمئن شوید که آنها طولانی بوده و برای رسیدن به مخاطبانی خاص ساخته شده اند.

 

مرحله 4: اجرا

در حالت ایده آل، کلمه کلیدی اصلی شما باید اول از همه ظاهر شود یا در ابتدای عنوان یا تیتر نمایش داده شود. این موضوع مهم است، زیرا Googlebot اول به قسمت تیتر محتوای شما دسترسی پیدا می کند.یعنی قبل از حرکت به سمت بدنه ی اصلی متن تان.

نه تنها گوگل به “عنوان” متن اهمیت زیادی می دهد، بلکه بار اول در نقطه شروع کاربر نیز به عنوان نگاه می کند. تِد نیکلاس می گوید: “8 نفر از هر 10 نفر عنوانِ محتوای شما را خوانده و 73 درصد از تصمیماتِ خرید در آن لحظه می شوند.”

اکثر مردم سرفصل ها را می خوانند نه بقیه متن را.

به ویژه هنگام مطالعه یک مقاله یا پست وبلاگ، کاربران ابتدا عنوان ها یا سرفصل ها را بررسی می کنند (و کلمه کلیدی مربوطه) و در عرض چند ثانیه تعیین می کنند که آیا بقیه مقاله ارزش خواندن دارد یا خیر.

طبق بسیاری از مطالعات ، موتورهای جستجو، آغاز و پایان یک مقاله را بسیار مهم به شمار می آورند، زیرا بسیاری از کاربران وبسایت ها، مقدمه و/یا نتیجه را مطالعه می کنند.

بنابراین مهمترین کلیدواژه ها همیشه باید در مقدمه و نتیجه گیری حضور داشته باشند. در زیر یک مثال از یک عنوان با کلمه کلیدی مورد نظر که در تیتر نمایش داده شده، قابل مشاهده است:

یک کلمه کلیدی همیشه باید در ابتدای یک عنوان ظاهر شود.”

به یاد داشته باشید که اکثر کاربران آنلاین دیگر یک سایت را کلمه به کلمه نمی خوانند، اما آنها را برای الگویی خاص در ذهنشان اسکن کرده و اطلاعاتی را که می خواهند انتخاب می کنند.

تولید کنندگان محتوا و طراحان وب باید نظر خواننده را جذب کنند و یکی از راه هایی که آنها این کار را انجام می دهند این است که کلمات مهم را تا آنجا که ممکن باشد به سمت راست یا به سمت ابتدایی پاراگراف ها منتقل می کنند.

حتی اگر شما یک تولید کننده محتوایی هستید که نفوذ اندکی روی نحوه نمایش یا موضوع محتوا برای وب سایت دارید ، سعی کنید کلید واژه های اصلی را در محتوا ادغام کنید.

 

زیرعنوان های مقالات نیز نقاط جذب بصری در نظر گرفته شده و باید حاوی کلمات کلیدی باشند، زیرا آنها یک نمای کلی از آنچه کاربران (و گوگل) در بخش بعدی متن پیدا می کنند، ارائه می کنند. زیرعنوان ها نیز تا حد زیادی به کل محتوای صفحه گره می خورند.

 

مرحله 5: برای کلید واژه مورد نظرتان بهینه سازی کنید

اگر کلمات کلیدی مرتبط را که به طور مستقیم به محصول یا سرویس تان مرتبط هستند پیدا کرده اید، پس باید صفحه ی فرود یا landing page ایجاد کنید تا این کلمات کلیدی را به درستی هدف گیری کنید.

از کلمه کلیدیِ دقیق در عنوان صفحه، در عنوان های H1 و H2، در توضیحات متا و در بدنه ی محتوا خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که کلمات کلیدی طبیعی جلوه کند و به یکدیگر خیلی نزدیک نباشند. با این حال بهتر است از کلمات کلیدی اصلی چند بار استفاده کنید و سپس بر کلمات کلیدی LSI یا مترادف ها تمرکز کنید.

از آنجایی که گوگل به طور فزاینده ای به متن یک صفحه نگاه می کند، مهم است که از اصطلاحات مرتبط از نظر معنایی نیز استفاده کنید.

اما در اغلب موارد، شما مجبور نیستید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید، فقط به طور طبیعی بنویسید، بقیه هم خود به خود به دنبالتان خواهد آمد.

اساساً، هر بخشی از یک صفحه باید به دلیلی که چرا یک کاربر شما را پیدا کرده و تصمیم به کلیک بر روی صفحه شما را گرفته اشاره کند، در همین حال کلمات کلیدی خاص نیز باید یکپارچه باشند. به علاوه از بهینه سازی بیش از حد به هر قیمتی خودداری کنید.

 

مرحله 6: انتشار و ارتقا

ارتقاء کلمات کلیدی چیزی بیش از تمرکز بر توزیع هدفمند و دقیق کلمات کلیدی در وب سایت تان نیست، در نتیجه آن را بخش مهمی از بهینه سازی آفلاین کرده است. اساسا، بیرون کشیدن کلمه کلیدی و پیدا کردن آن روی سایت ساده ترین راه برای به حداکثر رساندن پتانسیل محتوایتان است.

کلمات کلیدی را منتشر کرده و آنها ارتقا دهید.

اینترنت یک پلت فرم تعاملی است، به خصوص در بازاریابی رسانه های اجتماعی. بنابراین، برای ارتقای آسان تر محتوای خود باید محتوای دیگران را در درون سایت خود ارتقا دهید.

برای انجام این کار، با وبلاگ نویسان با نفوذ و شرکت های جالب در صنعت خود در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. چطور؟ با امتیاز دادن، اشتراک گذاری کردن و لایک کردن محتوای آنها، احتمال اینکه آنها نیز شما و محتوای شما را نیز جلو بیاندازند، بیشتر خواهد بود.

باز هم، این اساسا یک وضعیت برد-برد برای شماست.

 

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. خودتان را امتحان کنید. هر روز یک گام کوچک برای ارتباط بیشتر با بازدیدکنندگان خود بردارید.

اهدافی قابل دستیابی و واقع بینانه برای خودتان تعیین کنید و اگر برخی از استراتژی های ارائه شده در اینجا برای تکمیل زمان بیشتری طول کشید، دلسرد نشوید. به طور جدی مطالب خود را ارتقاء دهید.

 

ارتقاء کلید واژه

این بهترین راهی است که استراتژی بازاریابی محتوا نتیجه بخش خواهد بود، به زودی ممکن است آن را در وبلاگ های دیگر، سایت های اجتماعی، انجمن های بحث و گفتگو و غیره پیدا کنید.

هیچکس نمیتواند انکار کند که موفقیت یک وبسایت چیزی فراتر از پیاده سازی کلمات کلیدی است و مطمئنا علتی برای آن وجود دارد.

بهرحال نظارت و تحلیل دائمی جایگاه کلمات کلیدی شما یک تاکتیک مهمی است که همیشه باید در استراتژی دیجیتال دیجیتال تان وجود داشته باشد.

این موقعیت ها / رتبه بندی ها در طول زمان، به وضوح موفقیت یا شکست را نشان می دهند، به شما اجازه می دهند تا موقعیت خود را در مقایسه با رقبای خود متوجه شوید و به شما در برنامه ریزی بودجه تان و میزان وقت اختصاص داده شده برای سئو کمک می کند.

اما فراموش نکنید که موقعیت یک کلمه کلیدی تنها یک بخش از پازلِ بزرگ سئو است.

موقعیتها به شما اطلاعاتی فوق العاده می دهند البته اگر بدانید که چگونه به درستی به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر این موضوع را در نظر بگیرید، می توانید از تلاش و سرمایه گذاری های خود در سئو بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

نتیجه

مهم است که هنگام تولید محتوا برای استراتژی تبلیغات آنلاین خود، ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی (head terms) و عبارات طولانی (long-tail keywords) داشته باشید.

کلمات کلیدی اصلی بيشتر در جستجو مورد استفاده قرار می گیرند و رقابتی ترند. به همین ترتیب، کلمات کلیدی طولانی منجر به لید یا سرنخ های بیشتری می شوند که در شرایط خوش بینانه به مشتری تبدیل می شوند.

اینگونه استراتژی کلمه کلیدی شما تعادل مناسبی خواهد داشت.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle