Categories
اخبار رپورتاژ آگهی رپورتاژ انتشارات و کتاب

برای آغاز فصل تحصیلی چه کار باید کرد؟

فصل مدارس در راه است و خانواده دانش‌آموزان و دانشجویان در تدارک لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید هستند. این هیاهوی زیبا و خاطره‌‌انگیز برای آخرین روزهای تعطیلات شکل می‌گیرد. روزهایی که خانواده‌های ایرانی که تا کنون نتوانسته‌اند به مسافرت بروند یا مسافرت‌های جامانده‌ای دارند، برنامه مسافرت خود را اجرایی می‌کنند.

در حقیقت روزهای گرم شهریور هم غم پایان تعطیلات تابستانی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان در بر دارد و هم از طرفی دغدغه‌ی فراهم کردن لوازم تحصیل توسط والدین را به دنبال دارد.

موارد متعددی هست که باید برای روزهای شهریور در نظر داشت و قبل از شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها برخی از تجهیزات را تهیه کرده و برخی نکات را رعایت کرد.

موارد مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی:

۱- خرید لوازم التحریر: در روزهای پایانی شهریور، نمایشگاه‌های متعددی در سطح شهر برگزار می‌شود که در آن لوازم التحریر با تخفیف ویژه یا شرایط مناسب عرضه و توزیع می‌شود. خرید لوازم تحریر در این روزها هم می‌تواند تخفیف مناسبی برای شما به همراه داشته باشد و هم شما را در طی سال تحصیلی از مراجعه به فروشگاه‌ها بی‌نیاز کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که لوازم التحریر مورد نیاز خود را برای مدت حداقل ۶ ماه تهیه کنید تا در میان سال تحصیلی به مشکل برنخورید.

۲- خرید پوشاک مورد نیاز: برخی از مدارس برای دانش‌آموزان خود، لباس‌های فرم هماهنگ و یک شکل را در نظر می‌گیرند تا دانش‌آموزان در مدرسه با هم تفاوت پوششی نداشته باشند. اما دانشگاه‌ها و دیگر مدارس کشور اجباری در استفاده از لباس فرم ندارند. در این حالت توصیه می‌شود برای خرید پوشاک پیش از سال تحصیلی در نظر داشته باشید که لباس‌های خریداری شده رنگ‌های روشن و شاد داشته باشند. خرید پوشاک با رنگ روشن و شاد هم در شادابی دانش‌آموزان و دانشجویان تأثیر دارد و هم به رعایت پاکیزگی و نظافت کمک می‌کند.

۳- خرید کتاب درسی: کتاب‌های درسی مدارس را باید قبل از شروع مهر خریداری کنید. دقت کنید که این کارها را به روزهای ابتدایی مهر موکول نکنید تا کتاب‌های سال تحصیلی مورد نظرتان را به دست آورید. برخی از دانشگاه‌ها یا رشته‌های دانشگاهی هم پس از انتخاب واحد، منبع مورد نیاز برای تدریس نیز مشخص می‌شود. خرید کتاب دانشگاهی نیز به آسانی خرید کتاب درسی مدارس نیست. کتاب‌فروشی‌های منتهی به خیابان و میدان انقلاب از قدیم بهترین محل برای خرید این کتاب‌هاست. البته امروزه سایت‌های بسیاری از جمله دیوار وجود دارند که می‌توانید در آن کتاب دانشگاهی مورد نظر خود را بخرید. هر چند در روزهای شهریور کتاب‌های کمک درسی هم برای مدارس و رشته‌های دانشگاهی آماده است اما بهتر است در خرید کتاب کمک درسی کمی صبر کرده و آنها را در مهرماه و با مشورت دبیر یا استاد مربوطه تهیه کنید.

۴- خرید کیف و کوله: شهریورماه به دلیل ارائه تخفیف و تنوع بسیار، فرصت مناسبی برای خرید کیف و کوله برای حضور در مدرسه یا دانشگاه است. خرید کوله پشتی و استفاده از دوبند آن برای حمل و نقل یکی از راهکارهای حفظ سلامت در این بخش است. کیف‌هایی با تک‌بند رو دوشی می‌تواند سلامت کمر و کتف شما را به خطر بیاندازد.

۵- تغییر زمان خواب و بیدار شدن: در روزهای شهریور به ویژه روزهای پایانی این ماه باید ساعت خواب و بیدار شدن را تغییر داد تا در روزهای ابتدایی مهر با مشکلاتی چون خستگی، خواب آلودگی یا خواب ماندن روبرو نشد.

۶- مرور مسیر تا محل مدرسه یا دانشگاه: بهتر است در این روزها مسیرها و وسایل نقلیه‌ای مناسب برای رفت و آمد به مدرسه یا دانشگاه را مرور و بهترین را انتخاب کرد.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle