Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

10 گیاه دارویی باستانی که همچنان تاثیرات شگفت انگیزی دارند

در دوران باستان مردم تمام دنیا از داروهای گیاهی برای معالجه خود استفاده میکردند .

امروره این دانش قدیمی‌ یا به دست فراموشی سپرده شده یا این که علم با پیشرفت سریع خود بسیاری از راههای کهنه را منسوخ کرده. اما همچنان بسیاری از مردم عقیده دارند روشهای قدیمی‌ کاربرد بهتری دارند و عوارض کمتری نیز دارند.

در این مقاله شما میتوانید ۱۰ دارو گیاهی باستانی را که هنوز کاربرد بسیاری دارند و واقعا کار میکنند مشاهده کنید:

اگر از داروهای شیمیای امروزی خسته شدید و ترجیح میدهید با داروهای گیاهی و تغذیه سالم خود را درمان کنید به شما توصیه می‌کنم مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید و همچنین میتوانید در سایت تفریحی ۵ عصر با خواص مواد غذایی آشنا شوید.

 

  1. دمنوش گل مخروطسان (Echinacea)

گل مخروط سان یکی‌ از قدیمیترین گیاهان داروی قاره آمریکا به شمار میرود که بومیان امریکای از آن استفاده میکردند. باستان شناسان عقیده دارند بومیان قاره آمریکا از این گیاه برای جلوگیری از عفونت و بالا بردن ایمنی بدن و سلامت جسمی استفاده میکردند.

امروزه بسیاری از مردم از گل  مخروطسان برای درمان سرماخوردگی‌ و کاهش علائم آن مانند گلو درد ، سرفه و حتی تب استفاده میکنند. برخی‌ معتقد هستند این گیاه به بدن در مقابل عفونت کمک می‌کند. گل مخروطسان معمولا به شکل دمنوش مصرف میشود.

 

  1. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی‌ از گیاهان پر فایده میباشد که امروزه بسیار محبوبتر نیز شده است. آلوئه‌ورا یکی‌ از قدیمی‌‌ترین گیاهان دارویی می‌باشد. خاستگاه آن در آفریقای شمالی است و در دوران باستان در چین و مصر برای بهبود سوختگی ، زخم و پائین آوردن تب از آن استفاده می شده است.

گفته میشود ملکه کلئوپاترا از این گیاه برای شادابی پوست خود هر روز استفاده میکرده است.

امروزه آلوئه‌ورا در تبلیغات برای مصرف بهداشتی و مرطوب کننده معروف شده است. همچنین حاوی انواع ویتامینها ، آنزیمها، امینو اسید‌ها و مواد معدنی میباشد که در تقویت ایمنی بدن موثر است.

 

  1. شربت آقطی (Elderberry)

آقطی قرنها در اروپا و آسیا برای درمان سرما خوردگی استفاده میشده است. از گلها و دانه‌های این گیاه برای جلو گیری از ابریزش بینی‌ و همچنین تمیز کردن سینوس‌ها نیز استفاده میشود. آقطی حاوی فلاونوئیدها (زردینه) میباشد که خاصیت آنتی اکسیدنی فراوانی‌ دارد و توانایی پیشگیری از لطمه دیدن سلولها را دارد.

توجه داشته باشید این گیاه نباید به صورت خام مصرف شود و باید حتما به صورت شربت از متخصص گیاهان دارویی دریافت نمایید.

 

  1. نعنا گربه ای

نعنا گربه‌ای که نام جالب و عجیب دارد از قدیم الایام در نزد مردم به عنوان گیاه دارویی و همچنین ادویه‌ای ارزشمند شهرت دارد این گیاه به این دلیل گربه‌ای نامیده میشود که عطر آن بسیار برای گربه سانان خوشایند می‌باشد و در طبیعت گربه‌ها را جذب خود می‌کند و برخی‌ معتقد ا‌ند گربه سانان برای مداوا از این گیاه استفاده میکنند.

خاستگاه این گیاه در شمال قاره آمریکا می‌باشد ولی‌ در آسیا و اروپا نیز یافت میشود نعنا گربه‌ای مصارف زیادی دارد : این گیاه به دلیل دور کردن حشرات در زمینهای کشاورزی به عنوانه گیاه حفاظتی استفاده میشود و همچنین خواص دارویی زیادی دارد که ضد استرس و ضد دل درد بودن بارز‌ترین خواص آن است . از این گیاه برای تنظیم قاعدگی در بانوان و همچنین کاهش درد‌های ناشی‌ از ان نیز استفاده میشود.

 

  1. هماور طبی

هماور طبی که در فصل بهار و تابستان میروید گیاهی با خواص دارویی شگفت انگیزی است که استفاده از ان به دوران یونان باستان برمیگردد جایی که این گیاه برای شفابخشی شکستگی استخوان‌ها و ضرب دیدگی استفاده میشد. امروزه بعد از تحقیقات علمی‌ روی این گیاه محققان متوجه وجود ترکیب شیمیایی به نام النتوین شده‌اند که قابلیت ترمیم بافتهای آسیب دیده را دارند. دارو این گیاه معمولا به صورت مرهم ، پماد یا جوشانده استفاده میشود.

 

  1. نعنا

نعنا گیاهی بسیار مفید میباشد که از قدیم الایام در سراسر دنیا بسیار محبوب بوده و همچنین در کشور خودمان نیز یکی‌ از محبوبترین گیاهان است. این گیاه خواص بسیاری دارد که به چند خاصیت مهم آن به طور خلاصه اشاره خواهیم کرد. گیاه نعنا به دلیل عطر خوب اسانس بسیار مناسبی نیز محسوب میشود که برای خوش بو کردن دهان از آن استفاده میشود. ضد نفخ و ضد دل درد نیز میباشد و از این لحاظ نیز بسیار موثر است. یکی‌ دیگر از خواص شگفت انگیز نعنا قابلیت فعال کردن آنزیم‌ها در بزاق دهان ما است که به هضم غذا بسیار کمک میکنند.

 

  1. بیل بری

بیل بری در دوران باستان در اروپا توسط قوم سلت‌ها برای تقویت ایمنی بدن استفاده میشده است. بیل بری با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی خود برای تقویت پوست بسیار موثر است. متاسفانه این گیاه بسیار کمیاب است ولی‌ اگر قصد مصرف این گیاه را دارید نگران نباشید خیلی‌ از خواص این گیاه در بلو بری نیز نهفته شده است .معمولا از برگ و میوه خشک شده این گیاه استفاده میشود.

 

  1. بابا آدم

یکی‌ دیگر از گیاهانی که در دوران باستان در اروپا توسط قوم سلت استفاده میشده است گیاه بابا آدم است که امروزه نیز در اروپا ، شمال آمریکا و همچنین کشور عزیزمون میروید.

بابا آدم بسیار نقش موثری در سم زدای در بدن دارد و سیستم‌های دفع کننده بدن مانند ریه ها، کبد، کلیه ها، غدد عرق، لنفاوی و سیستم‌های ادراری با مصرف این گیاه بهتر کار میکنند.

این گیاه را میتوانید به صورت جوشنده یا تنطور که میتوانید از داروخانه‌ها تهیه کنید مصرف کنید.

 

  1. ریشهگَوَن

در چین باستان ریشه گیاه گَوَن برای قرنها به عنوان گیاهی دارویی استفاده میشده است. این گیاه با کاهش مقدار کورتیزول در بدن برای تسکین استرس مفید میباشد و اگر شما از استرس رنج می‌برید دمنوش گَوَن میتواند به شما آرامش دهد. برخی‌ نیز عقیده دارند این گیاه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

از این گیاه در کشور عزیزمون به وفور یافت میشود و شما میتوانید به صورت پودر یا دمنوش یا حتی کپسول از خواص شگفت انگیز این گیاه بهره ببرید.

 

  1. آب‌قاشقی

گیاه آب‌قاشقی از سالیان دور تا به امروز در کشورهای هند چین و اندونزی بسیار با اهمیت بوده است. این گیاه قدرت تمرکز را بالا میبرد و همچنین خاصیت آرام بخشی خوبی‌ دارد. همچنین برای درمان زخم و مریضی‌های پوستی‌ نیز از آن استفاده میشده است. در بعضی‌ از نقاط دنیا از این گیاه برای درمان عفونت‌های تنفسی استفاده میشود.

 

در کشور چین داستانی‌ بین مردم رواج دارد که میگویند یک حکیم گیاهان دارویی با استفاده از این گیاه ۲۰۰ سال عمر کرده است و به همین دلیل به عنوان آبشار زندگی‌ هم از گیاه آب‌قاشقی یاد میشود.

گیاهان داروی نقش مهمی‌ در درمان بیماریهای ما دارند ولی‌ همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که همانند داروهای شیمیائی این گیاهان هم میتوانند در صورت مصرف نابجا عوارض جانبی داشته باشند پس حتما با فردی متخصص قبل از مصرف این گیاهان صحبت کنید و مشورت بگیرید .

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle