Categories
خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع کالا رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری اقتصادی

چگونه آکواریوم خود را با قیمت مناسبی بفروشیم؟

نگهداری از آکواریوم یکی از سرگرمی‌های مطرح و قدیمی در دنیاست. اگر شما پس از مدتی از این سرگرمی خسته شده‌اید یا ماهی‌های خود را از دست داده‌اید و یا به هر دلیل دیگری امکان نگهداری از آکواریوم‌ را ندارید باید قبل از فروش آکواریوم نکاتی را بررسی کنید.

 

فروش آکواریوم با ماهی یا بی ماهی

شاید به دلیل عدم آشنایی با شرایط نگهداری ماهی‌ها و بی تجربه بودن، ماهی‌های آکواریوم خود را از دست داده‌اید و حالا قصد فروش تجهیزات آکواریوم خود را دارید. می‌توانید با رعایت چند نکته‌ی ساده، پول بیشتری برای آکواریوم خود طلب کنید. برای این کار لازم است قبل از فروش آکواریوم اقدامات زیر را انجام دهید:

 

  • آکواریوم را تخلیه کنید و مخزن را بشویید

اگر ماهی‌های شما به دلیل یک بیماری خاص مرده‌اند، بهتر است بدنه را با مواد شوینده‌ی مخصوص تمیز کنید.

 

  • تجهیزات را چک کنید

قبل از فروش از سالم بودن تجهیزات آکواریوم مطمئن شوید. باز هم بررسی کنید که علت مرگ ما‌هی‌ها، معیوب بودن دستگاه‌ تصفیه، پمپ هوا و بخاری نبوده باشد. اگر هرکدام از این تجهیزات معیوب بودند آنها را از لیست وسایل قابل فروش آکواریوم خط بزنید.

 

  • خریدار را برای خریدی آگاهانه‌تر کمک کنید

شما به عنوان کسی که قبلا از آکواریوم نگهداری ‌کرده است می‌توانید بهترین مشاور برای مشتری باشید. صادقانه با مشتری برخورد کنید و اگر کتاب آموزشی و اطلاعات خاصی درباره‌ی نگهداری از ماهی‌ها دارید در اختیار مشتری قرار دهید.

 

  • نکات مثبت نگهداری از آکواریوم را برای مشتری شرح دهید

می‌توانید درباره‌ی تاثیرات مثبت نگهداری از ماهی‌ها با مشتری صحبت کنید. تماشای ماهی‌ها حالت روانی آرامش بخشی را در انسان ایجاد می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. همچنین تحقیقات ثابت کرده‌اند که تماشای حرکت ماهی‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در کاهش فشار خون داشته باشد.

اما اگر قصد فروش آکواریوم به همراه ماهی‌هایش را دارید، بهتر است قبل از هرچیزی لیست نام و شرایط نگهداری آنها را برای مشتری شرح دهید. خودتان را جای مشتری بگذارید. شاید او اطلاعی درباره‌ی انواع ماهی‌ها (ماهی‌های آب شور یا آب شیرین)‌ نداشته باشد و شرح این اطلاعات می‌تواند او را به موضوع علاقمندتر کند. همچنین سن و طول عمر و نوع غذا (گوشت‌خوار یا گیاه‌خوار) بودن ماهی‌ها را نیز تشریح کنید.

 

  • عکس مناسبی از ماهی‌ها و آکواریوم خود تهیه کنید

ماهی‌های آکواریومی عمدتا ظاهری زیبا و سرگرم‌کننده دارند. عکس مناسب می‌تواند مشتری را به خرید مطمئن‌تر تشویق کند. ماهی‌ها به آرامی در آب شنا می‌کنند و سوژه‌های مناسبی برای عکاسی هستند. تنها نکته‌ای که باید در عکاسی از ماهی‌ها به آن دقت کنید شکست نور و عدم انعکاس تصویر خودتان در شیشه‌ی آکواریوم است. گوشی موبایل خود را بردارید و چند عکس جالب از ما‌هی‌های خود بگیرید. همچنین عکس‌هایی از جزییات  تجهیزات و عکسی کلی از تمام آکواریوم خود تهیه کنید تا مشتری بتواند آکواریوم شما را به دقت  بررسی کنید.

اگر قصد فروش آکواریوم به همراه ماهی را دارید، با مشتری توافق کنید که شما حیوان خانگی خود را به او فروخته‌اید و پس از مدتی مسؤولیتی در قبال زنده ماندن یا مردن ماهی‌های ندارید. اگر ماهی‌های شما قیمتی هستند، می‌توانید قبل از فروختن ماهی‌ها، در حضور مشتری با یک متخصص مشورت کنید و او را از سلامت ماهی‌ها مطمئن کنید. امکان دارد تغییر شرایط و نور محیط روی سلامت ماهی‌ها تاثیر بگذارند. همچنین برای اطمینان بیشتر، تمام تجهیزات را نیز در حضور خود او چک کنید.

 

 

 

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle