Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

پیش‌بینی بازارهای مالی در سال ۹۷ برای سرمایه‌گذاران

در مباحث مالی اگر بخواهیم در مورد آینده تصمیم‌گیری کنیم باید به روند گذشته بازارهای مالی توجه داشته باشیم. از این‌رو برای رسیدن به بینش درست و سنجیده برای سرمایه‌گذاری در تابستان سال 97 ملزم هستیم به روند پیشروی بازارها در سه ماه گذشته سال 97 هم نیم‌نگاهی داشته باشیم.

مهدی پازوکی، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با دیده‌بان اضهار داشت سال 97 سال بسیاری سختی از نظر اقتصادی برای کشور خواهد بود و با این اوصاف بهتر است برای سرمایه‌ خود روشی اتخاذ کرده و آن را به درستی سرمایه‌گذاری کنید، به گونه‌ای که از این نوسانات اقتصادی در امان بمانید.

بر این اساس به پیش‌بینی چهار بازار اصلی مالی در تابستان سال 97 می‌پردازیم و یک روش هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌کنیم.

1-بازار بورس:

تجارت‌نیوز به نقل از مصطفی امید‌قایمی، بنیان‌گذار و نخستین مدیرعامل فرابورس ایران آورده است با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از متغیرهای تأثیرگذار بر بورس تهران، انتظار می‌رود در ادامه سال 97 عملکرد این بازار رضایت‌بخش باشد؛ البته با توجه به سهم بیش از ۵۰ درصدی شرکت‌های صادرات‌محور در بورس تهران، نوسان نرخ دلار بر قیمت سهام اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

2-بازار ارز:

بازار ارز، پرنوسان و پرریسک است. عوامل متعددی بر روند آتی قیمت انواع ارز اثر می‌گذارد؛ از روابط سیاسی و آینده برجام تا عملکرد اقتصاد ملی (صادرات و واردات) و سیاست‌های بانک مرکزی درباره ارز چندنرخی، ارزش پول ملی، تورم و تقویت صادرات. پیش‌بینی نرخ ارز در ایران کار بسیار دشواری است. در تیرماه سال جاری محمدرضا مودودی، معاون سازمان توسعه تجارت گفته ازآنجا که هماهنگی میان نرخ رسمی و آزاد ارز وجود ندارد؛ هیچ تضمینی برای ثبات نرخ نیست و حتی ممکن است با وجود تقاضا برای یک نوع ارز، نرخ آن ریزش پیدا کند و در چنین شرایطی مردم متضرر می‌شوند.

3-بازار طلا:

دو پارامتر، تعیین‌کننده قیمت طلا هستند: اونس جهانی و ارز. پیش‌بینی می‌شود قیمت اونس در این تابستان در بازه ۱2۰۰ تا ۱4۰۰ دلار قرار بگیرد. قیمت سکه و دلار نیز همبستگی حدود ۸۸درصدی دارند. از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که سکه نیز در این تابستان همچنان بر اساس تحولات ارز قیمت متغیری داشته باشد.

میثم کریمی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک رفاه می‌گوید به‌ طور کلی در شرایط پایدار که موجب سرمایه‌گذاری بلندمدت با سودآوری مناسب شود، قیمت طلا کاهش خواهد یافت. ولی شرایط غیرپایدار و غیرقابل پیش‌بینی باعث افزایش قیمت طلا و سکه بهار آزادی در بازار جهانی و بازار داخلی کشور ایران خواهد شد.

برای محاسبه قیمت طلا در بازار داخلی نیاز است تا نوسان قیمت دلار را نیز در نظر بگیریم. با توجه به نقدینگی انباشته و انتظارات تورمی، پیش‌بینی می‌شود که قیمت دلار کاهش چندانی نخواهد داشت؛ پس متعاقباً سرنوشت قیمت طلا  تا حدود زیادی مشخص است.

4-بازار مسکن:

فروردین‌ماه امسال شاهد کاهش ۶.۳ درصدی کل معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل و افزایش ۲۹.۵ درصدی قیمت بوده‌ایم. شرایط جدید حاکی از آن است که همزمان با رشد قیمت ارز، دو اتفاق در بازار مسکن افتاده است؛ گروهی به قصد حفظ سرمایه خود به سمت دارایی ثابت روی آورده‌اند و فروشندگان، همزمان قیمت‌های پیشنهادی را بالا بردند. با توجه به افزایش تقاضا از محل صندوق یکم و… برای خرید مسکن و همچنین افزایش قیمت تمام‌شده، انتظار این است که در ادامه این سال نیز متوسط قیمت به همین اندازه یا بیشتر رشد کند.

یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه

در کشورهای پیشرفته روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. یکی از این روش‌ها، وام‌دهی فرد‌به‌فرد (Peer To Peer Lending) است. این روشِ سرمایه‌گذاری، به افراد امکان وام دادن و وام گرفتن می‌دهد؛ بدون آنکه یک مؤسسه مالی یا بانک واسط این امر شود. در ایران، پلتفرم ایران‌رنتر با استفاده از این روش و پیاده‌سازی آن بر بستر وسایل امکان سرمایه‌گذاری به این روش را فراهم آورده است. ساز‌و‌کار این پلتفرمِ فروش اقساطی کالا، به این صورت است که شما می‌توانید با تأمین وجه برای خرید وسایل درخواستی متقاضیان برای خرید اقساطی و فروش اقساطی آن‌ وسایل اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

ازجمله مزایای سرمایه‌گذاری با این روش بازدهی قابل توجه و شرایط کم ریسک آن است، زیرا در این روش ریسک به دلیل وجود متقاضیان متنوع و قیمت حداکثر 4میلیونی وسایل توزیع می‌شود. اعتبارسنجی هوشمند در این پلتفرم  نیز از ریسک سرمایه‌گذاری می‌کاهد. مزایای دیگر این روش کسب درآمد شرعی، ضمانت پرداخت خریداران به سرمایه‌گذاران توسط  ایران‌رنتر، امکان مشاهده لیست متقاضیان از طریق پنل تأمین‌کنندگان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این روش سرمایه‌گذاری می‌توانید به صفحه راهنمای این سایت مراجعه کنید. در این دوران پرآشوب اقتصادی و شرایط غیر‌قابل‌پیش‌بینی سرمایه‌گذاری، با انتخاب این روش می توانید یک سرمایه‌گذاری هوشمند و بدون ریسک داشته باشید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle