Categories
اخبار رپورتاژ آگهی

نکاتی مهم در ارتباط با رپورتاژ آگهی و سئو سایت

سال‌هاست که لینک سازی (لینک بیلدینگ) یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در جستجوی گوگل محسوب می‌شود. با دریافت لینک‌های با کیفیت از دامنه‌های مختلف، می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج ارگانیک گوگل بهبود ببخشید.

اما از کجا می‌توانیم بفهمیم که یک بک لینک از یک سایت خاص، ارزشمند و معتبر است اما یک بک لینک از یک سایت دیگر هیچ فایده‌ای برایمان ندارد؟

توصیه میکنیم اطلاعات بیشتری درباره‌ی رپورتاژ آگهی کسب کنید

رپورتاژ آگهی چیست؟

شاید تصور کنید که رپورتاژ آگهی عملاً یک خبر یا مقاله سفارشی است و طی آن، یک شرکت یا یک محصول به طرز بسیار تهاجمی تبلیغ می‌شود. در حقیقت، چنین شکلی از تبلیغات نیز امکان پذیر است اما اخیرا بسیار کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه یکی از موارد مهم و مورد توجه، سئو سایت است.

گاهی اوقات رپورتاژ آگهی فقط جهت اطلاع رسانی به کاربران وب سایت استفاده می‌شود تا در مورد راه اندازی یک شرکت یا ارائه‌ی محصولات جدید آن مطلع شوند.

اما رپورتاژ آگهی غالباً روشی عالی برای نویسندگان محسوب می‌شود. زیرا می‌توانند بدین طریق یک محتوای ارزشمند و مرتبط با حوزه‌ی فعالیت تجاری خود تولید کنند. به عنوان مثال، یک شرکت مشاور املاک آنالیزی از بازار مسکن انجام می‌دهد و نتایج خود را در قالب یک رپورتاژ خبری به مخاطبین  ارائه می‌کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که چنین محتوایی به صورت رایگان بازنشر شود، به شرطی که ناشران سایت های خبری آن را ارزشمند بدانند.

در حال حاضر، متداول ترین استراتژی دیجیتال مارکتر ها این است که اسم یک برند خاص را درون یک محتوای ارزشمند و معتبر می‌گنجانند. چرا؟ زیرا در این حالت:

  • کاربران از طریق محتوای رپورتاژ با برند شما آشنا می‌شوند و متوجه میشوند که برند شما معتبر است و چه بسا از وب سایت برند نیز بازدید کنند.
  • به محض اینکه کاربر محتوا را بخواند، مقاله را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد یا لینک آن را در وبلاگ خود قرار می‌دهد.

رپورتاژ های معمول و رایج تبلیغاتی به صورتی است که از همان جمله های اول مشخص می‌شود مقاله برای ارتقای یک کسب و کار نوشته شده و هیچ دانش ارزشمند و خاصی را به کاربران ارائه نمی‌دهد. متعاقبا کاربر به سرعت از خواندن منصرف می شود و به راحتی صفحه‌ی مورد نظر را ترک می‌کند.

رپورتاژ آگهی راهکاری راهی عالی برای ساخت بک لینک‌

رپورتاژ های جدید راهی عالی برای ساخت پروفایل بک لینک‌های یک وبسایت محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید، بک لینک یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل است.

گرچه باید توجه کنید که طبق مقررات بسیاری از کشورها، رپورتاژ آگهی باید علامت مشخصی داشته باشد تا مخاطب بداند که با یک نوع خاص از محتوا رو به روست. عبارت (رپورتاژ آگهی) ، حمایت شده، افیلیت (بازاریابی معرف) و یا کلمات مشابه باید در وبسایت‌ها قرار بگیرد. اگر لینک چنین مقالاتی می‌تواند تأثیر مثبتی روی دیده شدن وب سایت بگذارد، قوانین گوگل در این حیطه چیست؟

با توجه به توصیه‌های ارائه شده توسط خود این موتور جستجو، بک لینک‌های یک وبسایت باید تماما طبیعی باشند. اگر محتوای ارزشمند و جذابی  تولید کنید، به احتمال زیاد کاربران مقالات شما را در وب سایت‌های خود قرار می‌دهند و به همین صورت، بک لینک‌های طبیعی را دریافت می‌کنید. قانون بعدی این است که، بک لینک‌هایی که از راه های دیگر بدست می‌آورید باید حتما علامت ویژه‌ای داشته باشد. در سال 2005، گوگل “نوفالو” را برای کاهش میزان اسپم‌ها معرفی کرد. تگ نوفالو در واقع نشانه‌ای برای موتورهای جستجو است و به آنها اعلام می‌کند که لینک خاصی را دنبال نکنند.

14 سال بعد، گوگل نوع جدیدی از لینک‌ها را ارائه داد. لینک‌های جدید به نوعی جایگزین لینک‌های فوق الذكر بودند. این لینک‌های جدید عبارت بودند از:

rel=sponsored :  مخصوص لینک‌های پولی مثلاً مقالات حمایت شده.

rel=ugc (محتوای تولید شده توسط کاربر). گوگل پیشنهاد می‌کند از این لینک‌ها برای نظرات و پیام‌های انجمن استفاده شود. لینک‌هایی با این ویژگی‌ها، قدرت سئو را افزایش نمی‌دهند اما توسط خود گوگل برای پروسه‌ی رتبه بندی استفاده می‌شوند.

آیا مدیران سایت‌ها از این ویژگی‌های جدید در وب سایت‌های خود استفاده می‌کنند؟ برخی از آنها احتمالاً این کار را می‌کنند اما اکثر این لینک‌ها معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در همین راستا، در جایی که می‌توانید یک لینک فعال از سایت خود را کامنت کنید، اغلب با ویژگی “نوفالو” مواجه می‌شوید. اما می‌توانید از پورتال های وب استفاده کرده و از طریق کامنت یک لینک “دوفالو یا فالو” دریافت کنید.

آیا استفاده از رپورتاژ آگهی ایده‌ی خوبی است؟

بدون شک رپورتاژ شکلی ارزشمند از بازاریابی آنلاین هستند. در اینجا بهترین مزایای رپورتاژ آگهی را برایتان عنوان می‌کنیم:

  1. این مقاله‌ها منجر به “برندینگ” می‌شوند – می توانید محتوای با کیفیت را در خبرگزاری های معروف پست کنید تا کاربران به شرکت شما علاقه مند شده و شاید حتی به مشتریان آن تبدیل شوند.
  2. هزینه‌ی لازم را با توجه به بودجه‌ی خود پرداخت می‌کنید – این نوع تبلیغات، تبلیغات گران و پر هزینه‌ای محسوب نمی‌شود. خودتان تصمیم می‌گیرید که چه مقدار پول برای این کار کنار بگذارید. حتی نوع وب سایت یا خبرگزاری ها را خودتان انتخاب می‌کنید.
  3. سئوی سایت خود را تقویت می‌کنید – می‌توانید لینک‌های خارجی را مستقیماً از رپورتاژ دریافت کنید. اگر محتوای شما ارزشمند و خوب باشد، بلاگرها از طریق سایت‌های خود به آن لینک می‌دهند و این کار، قدرت لینک‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است به سایت شرکتی که محتوای جالب ایجاد کرده لینک دهند.

 

برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید از کجا شروع کنیم؟

اگر مقاله را تا اینجا دنبال کرده‌اید، از مزایای خرید رپورتاژ اطلاع دارید. اما آیا می‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید؟ شما چندین گزینه دارید. اول از همه، می‌توانید با ناشران خبرگزاری ها تماس بگیرید و در مورد امکان انتشار مطالب خود سوال بپرسید. غالباً به شما پاسخ مثبت می‌دهند و پیشنهادهای مختلفی دریافت خواهید کرد.

با این حال، این راه فقط زمانی کاربردی است که با یک یا حداکثر چند وب سایت در ارتباط باشد. وقتی تعداد وب سایت‌ها بیشتر باشد، ممکن است برای مدیریت همه مخاطبین و مقالات خود به مشکل بر بخورید.

در این صورت، سایت ویرلن می‌توانند در تهیه‌ و انتشار رپورتاژ به شما کمک کنند.

 

مهمترین مزایای استفاده از سایت ویرلن چیست؟

نیازی نیست که مستقیماً با ناشران تماس بگیرید – پس از ورود به سایت ویرلن می‌توانید یک سفارش را با قیمت مشخص شده ثبت کنید و منتظر انتشار آن باشید. تمام مقالات منتشر شده را نیز می‌توان در یک پنل یافت، بنابراین کارتان نظم بیشتری می‌گیرد و دیگر لازم نیست نگران محل یا زمان انتشار مقالات باشد. یک جنبه مهم دیگر: شما به نشریات خبرگزاری های بزرگ و شناخته شده دسترسی پیدا می‌کنید. دسترسی به چنین سایت های خبری فقط با ایمیل یا تماس ممکن نیست.

اما سایر پلتفرم‌های رپورتاژ آگهی دارای اشکالاتی هستند. مثلا کمیسیون دریافت می‌کنند که مسلما باعث می‌شود هزینه‌های انتشار رپورتاژ افزایش پیدا کند. علاوه بر این، پلتفرم‌های رپورتاژ یک موعد مقرر برای انتشار تعیین می‌کنند. متأسفانه همه‌ی ناشران از این ضرب الاجل پیروی نمی‌کنند. حتی گاهی ممکن است خودتان مجبور شوید در این موضوع مداخله کنید.

بنابراین به طور خلاصه: اگر می‌خواهید هر ماه چند رپورتاژ آگهی را منتشر کنید، می‌توانید به جای استفاده از سایر پلتفرم‌های رپورتاژ ، مستقیماً با ویرلن تماس بگیرید. همچنین اگر به فکر کمپین‌های رپورتاژ آگهی در ابعاد گسترده‌تری هستید، استفاده از خدمات شرکت ویرلن می‌تواند بسیار مفید باشد.

رپورتاژ آگهی را باید در کدام سایت ها منتشر کرد؟

از آنجا که سایت های خبری مختلف می‌توانند با بک لینک‌های خود باعث افزایش میزان دیده شدن شما در نتایج جستجو شوند، مسلما این سوال به وجود می‌آید که چگونه می‌توان بین هزاران وب سایت موجود  بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی با بک لینک‌های موثر و سودمند انتخاب کرد؟

بیایید با پارامترهایی آشنا شویم که سئوکاران به آنها توجه می‌کنند. هرکدام از این پارامترها می‌تواند انتخاب یک وب سایت مناسب را تعیین کند. ویرلن گزارشی بسیار جامع تهیه کرده است که در آن می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره پارامترهای مقالات حمایت شده کسب کنید. طبق گزارش‌ها، محبوب ترین معیارهای جستجو به شرح زیر اند:

  • دامین اتوریتی : ۲۰ به بالا
  • اسپم اسکور : پایین تر از ۱۰ درصد
  • رتبه الکسای سایت : پایین تر از ۳۰۰۰ ایران
  • تعداد دامنه هایی که به سایت بک لینک داده اند : 120

این مطالعه پارامترهایی را نشان می دهد که از ابزارهای مختلف سئو به دست می‌آید. این ابزار عبارت اند از:

میزان اعتبار – شاخصی از Majestic.com  این شاخص، میزان اعتبار یک دامنه را تعیین می‌کند. هرچه Trust Flow بالاتر باشد، به این معنی است که دامنه پروفایل لینک بهتری دارد.

رتبه بندی دامنه – این معیار Ahrefs کاملاً مشابه آنچه در بالا ذکر شد است. بنابراین از نظر تئوری، هرچه این معیار بالاتر باشد دامنه قدرتمندتر و قابل اعتمادتر است. از نظر ما، اعتماد به این معیار کار درست و عاقلانه‌ایست. سعی کنید مقالات خود را در خبرگزاری منتشر کنید که دارای رتبه بندی دامنه بالاتری هستند.

ترافیک – یعنی تعداد کاربران منحصر به فرد یک سایت در هر ماه. اینکه ترافیک یک سایت فقط توسط ناشر اعلام شود یا برخی ابزارهای آماری نیز آن را تأیید کنند، مهم است. در چنین مواردی، لازم است بررسی کنید که ترافیک یک وب سایت چقدر است. این کار را می‌توانید با ابزارهایی مانند Ahrefs یا SEMrush انجام دهید.

میزان دیده شدن طبق سنوتو – یکی از ابزارهای سئو با نام Senuto این نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد (SEMrush نیز ابزاری عالی برای بررسی میزان دیده شدن یک وبسایت است). این ابزار تعداد کلمات کلیدی دامنه‌ها را نشان می‌دهد. دامنه‌ها بر اساس همین کلمات در 50 صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. در Senuto و SEMrush می‌توانید تعداد کلمات کلیدی 3 صفحه‌ی اول نتایج را نیز بررسی کنید.

Reference Domains – با ابزار Majestic دامنه‌هایی را بررسی می‌کند که بک لینک دریافت می‌کنند (شما می توانید این شاخص را در سایت moz یا Ahrefs نیز بررسی کنید).

وقتی صحبت از حجم محتوای ارائه شده توسط تبلیغ کنندگان می‌شود، داده‌ها به شرح زیر است:

  • طول متوسط مقاله – 3،963 حرف (شامل فاصله‌ها)،
  • طولانی ترین مقاله‌ی منتشر شده – 28،033 حرف (شامل فاصله‌ها)،
  • کوتاهترین مقاله‌ی منتشر شده: 601 حرف (شامل فاصله‌ها).

اما باید توجه کنید که هنگام تولید محتوای رپورتاژ أگهی، غالبا خود ناشران حداقل طول یک مقاله را مشخص می‌کنند.

بنابراین آیا باید معیارها و پارامترهای فوق را که اغلب توسط کاربران تعیین می‌شود، رعایت کنید؟ در عمل، آنالیز ارزش یک دامنه و جستجوی یک وب سایت درست و مناسب، کاری زمان‌بر و دشوار است، به همین دلیل داشتن تجربه در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند. با انتشار رپورتاژ در وب سایت های مختلف، می توانید تأثیرات آنها را مشاهده کنید. علاوه بر این، اگر یک ماه پیش از یک وبسایت لینک دریافت کردید و نتیجه‌ی خوبی گرفتید لزوما به این معنی نیست که امروز هم همان نتیجه را خواهید گرفت.

باید به خاطر داشته باشید که الگوریتم گوگل اهمیتی به پارامترهای مورد استفاده توسط Majestic SEO یا Ahrefs نمی‌دهد. نمره‌ی بالای این پارامترها لزوما به این معنی نیست که چنین لینکی باعث بهبود دیده شدن شما در نتایج جستجوی گوگل می‌شود. سایر موارد مهم عبارتند از:

تأثیر لینک رپورتاژ شده باید از 1 تا 30 روز مورد آنالیز قرار بگیرد

ممکن است تغییر و تاثیر بک لینک را یک روز بعد ببینید شاید هم 1 ماه بعد تغییرات را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که آنالیز یک دامنه کار ساده‌ای نیست، زیرا عوامل زیادی بر قدرت دامنه تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل لازم است که آنالیز فقط یک بار انجام نشود؛ به عنوان مثال می‌توانید یک آنالیز را روز بعد از انتشار مقاله‌ی خود انجام دهید، و آنالیزهای بعدی را یک تا 3 هفته بعد از انتشار آن اجرا کنید. فقط در این صورت است که نتایج به درستی قابل اندازه گیری خواهند بود.

یک لینک نمی تواند به یکباره نتایج شگفت انگیزی را به ارمغان بیاورد – حتی اگر یک مقاله‌ی تبلیغاتی گران قیمت را در یک خبرگزاری محبوب منتشر کنید، باز هم به این معنی نیست که تمام پارامترهای وبسایت شما بهبود خواهد یافت. همه چیز به انتظارات شما بستگی دارد. اگر وب سایت شما در صفحات چندم نتایج جستجو قرار دارد، با دریافت چنین لینکی، به احتمال زیاد رتبه‌ی شما بهبود می‌یابد. اما اگر در حال حاضر وب سایت شما در صفحه‌ی دوم قرار دارد، با یک لینک به صفحه‌ی اول نتایج منتقل نمی‌شوید.

بهتر است روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید و محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی 10 صفحه‌ی اول تولید کنید.

تعداد لینک‌های یک مقاله – غالبا ناشران تعداد لینک‌های یک مقاله را به 1 ، 2 یا 3 محدود می‌کنند، اما ممکن است خبرگزاری هایی نیز پیدا کنید که قوانین متفاوتی دارند. این بدان معنا نیست که شما مجازید 20 لینک را در یک مقاله قرار دهید. در صورت انجام چنین کاری، انتظار نداشته باشید که میزان دیده شدن وبسایت شما در نتایج ارگانیک گوگل بهتر شود.

لینک‌ها هم می توانند به پارامترهای وبسایت شما آسیب بزنند – مدتی پیش، گوگل گزارش داد كه لینک‌های بی كیفیت هیچ تاثیری در رتبه بندی وبسایت‌ها نخواهند داشت، زیرا توسط الگوریتم نادیده گرفته می‌شوند. اما مشاهدات ما چیز کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهد. لینک‌های دامنه‌های به اصطلاح “سمی” می‌توانند بسیار مضر باشند، بنابراین کمپین لینک سازی خود را با دقت برنامه ریزی کنید.

قطعاً توجه صرف به یک پارامتر راه حل مناسب و عاقلانه‌ای نیست. بیایید نگاهی به یک مورد بیندازیم. پس از بررسی داده‌ها مربوط به دامنه یک سایت که ما در ابزار سنوتو بررسی کردیم. انتشار یک رپورتاژ در این دامنه، هزینه‌ی زیادی دارد، بنابراین از نظر تئوری پیشنهاد بسیار خوبی به نظر می رسد.

اما اگر به میزان دیده شدن نگاه کنید، کاهش بسیار چشمگیری را مشاهده خواهید کرد. دلیل آن چیست؟ آیا دامنه‌هایی از این دست، فقط به دلیل امتیاز بالای Trust Flow ارزش توجه شما را دارد؟ در چنین شرایطی، مطمئناً نمی‌توان تخمین زد که آیا انتشار یک مقاله‌ در چنین دامنه‌ای، تأثیر مثبتی بر دیده شدن سایت شما دارد یا خیر.

بسیاری بر این باورند که بهتر است رپورتاژ های خود را در وب سایت‌هایی منتشر کنید که در صفحه‌ی نتایج گوگل به خوبی دیده می‌شوند. از لحاظ تئوری، این کار باید با نتایج مثبتی همراه باشد زیرا دیده شدن و به طبع محبوبیت پورتال باعث افزایش اعتبار یک دامنه از دید گوگل می‌شود. احتمالا تصور می‌کنید این روش مطمئناً ریسک کمتری دارد و در نهایت منجر به موفقیت وبسایت شما خواهد شد، اما آیا همیشه چنین نتیجه‌ای خواهید گرفت؟

با بررسی یک وب سایت دیگر دیدیم که این سایت فراز و نشیب‌هایی داشته است. این سایت 1.5 هزار عبارت در 50 صفحه‌ی اول گوگل دارد و میزان دیده شدن آن نیز در حال افزایش است. مشکل این جاست که آخرین مقاله‌ی غیر اسپانسر شده‌ی این دامنه در سال 2017 منتشر شده است. بنابراین آیا می‌توان مطمئن بودکه انتشار مقاله در این سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت؟ احتمالا نه.

مزایای رپورتاژ آگهی و چند نکته‌ی مفید

اکنون می‌دانید که سئوکار ها کدام معیارها را مد نظر قرار می‌دهند.  پیشنهادات ما را نیز بررسی کنید:

مسلما با استفاده از رپورتاژ آگهی بازدید بیشتری را برای وب سایت خود به دست می‌آورید

اما باید توجه ویژه‌ای به محتوا و چیزی که می‌نویسید داشته باشید. اگر مطلب خود را در یک وب سایت محبوب با پارامترهای بالا منتشر کنید، می‌توانید موفقیت خود را با استفاده از کلمات کلیدی غیر رقابتی تضمین کنید. یک کلمه کلیدی دم دراز یا طولانی انتخاب کنید، که طبق ابزارهایی مانند Senuto یا SEMrush ماهیانه حداقل  صد جستجو داشته باشد.

 موضوع را در مقاله‌ی خود زیاد از حد کش ندهید – کاربران را به سایت خود ارجاع دهید.

مراقب وب سایت هایی با محتوای کپی شده باشید – در دیتا بیس برخی از پلتفرم‌ها می‌توانید خبرگزاری هایی را پیدا کنید که دارای پارامترهای سئوی عالی و قیمت بسیار خوبی هستند. با این حال، وقتی مطالب آنها را می‌خوانید تمام مقالاتی که در ابتدا “عادی” به نظر می‌رسند از سایت های دیگر تهیه شده اند. کاملاً محتمل است که خرید رپورتاژ از این سایت‌ها، تأثیر مثبتی روی سئو سایت شما داشته باشد، اما این خطر نیز وجود دارد که با گذشت زمان چنین وب سایت‌هایی اعتماد گوگل را از دست بدهند.

وب سایت‌هایی که فقط رپورتاژ آگهی دارند !

هنگام جستجوی وب سایت‌ها حتما به مواردی بر می‌خورید که برای یک مدت طولانی هیچ مقاله‌ی دیگری غیر از رپورتاژ منتشر نکرده اند. بهتر است از انتشار مقاله در چنین وب سایت‌هایی خودداری کنید!

در این مورد هم حتی اگر تأثیرات انتشار محتوا برای مدتی قابل مشاهده باشد، احتمال این هست که وب سایت به سرعت اعتماد موتور جستجو را از دست بدهد.

مدت زمان انتشار محتوا – ممکن است برخی ناشران دوره‌ی انتشار مقاله را تعیین کنند؛ مثلا 12 ماه مقاله را در وبسایت خود قرار می‌دهند و سپس آن را حذف می‌کنند. توصیه می‌شود مطالب خود را در جایی منتشر کنید که به صورت دائمی در آن باقی بماند.

انتشار در یکی از مقاله‌های موجود – برخی از وب سایت‌ها به شما این امکان را می دهند که لینک‌های خود را به مقالات موجود اضافه کنید. این روش نیز می‌تواند تاثیر خوبی روی سئوی سایت شما داشته باشد. اگر ناشر محدودیتی در انتخاب مقاله ندارد، حتما محتوای مربوط به موضوع سایت خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، دقت داشته باشید که یکی از صفحات پربازدید را انتخاب کنید. می‌توانید این موضوع را با استفاده از SEMrush نیز بررسی کنید.

قطعاً سرمایه گذاری روی رپورتاژ آگهی تاثیر مثبتی روی وبسایت شما دارد اما به شرطی که با برنامه ریزی درست پیش بروید.

بهتر است تعداد محدودی از مقاله‌های خود را در وب سایت‌های ارزشمند و معتبر منتشر کنید تا اینکه تعداد زیادی از آنها را در وب سایت‌های معمولی و نامعتبر انتشار دهید. بخاطر داشته باشید، سایتی که صرفا برای اهداف تبلیغاتی ایجاد شده است به مرور زمان محبوبیت و اعتبار خود را از دست خواهد داد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle