Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

نکاتی درباره ثبت شرکت و برند در داخل و خارج از ایران

اگر بدنبال آغاز تجارت قانونی در داخل و یا خارج از کشور هستید، ثبت شرکت و ثبت برند در ابتدای کار ضروری است.

از نظر معنای لغوی شرکت به معنای شریک شدن و همدست شدن در کاری می باشد و دهخدا شرکت را شریک شدن , انبار گشتن و مشارکت اتحادی چند نفر برای غرض و یا نفعی خاص معنا کرده است.

شرکت قراردادی است که اشخاص حقیقی  حقوقی بین خود به امضا می رسانند تا در چهارچوب خاصی از قوانین تعریف شده ( اساسنامه ) عمل نمایند. این قرارداد می تواند شامل قوانین بین خود اعضا و همچنین نحوه تعامل با افراد و یا شرکت های دیگر باشد.

ثبت شرکت

بر اساس مندرجات قانون اساسی ، هر شخصی اعم از ایرانی یا خارجی که تصمیم به تشکیل و فعالیت در خاک ایران دارد حتما باید تقاضانامه ی ثبتی خود را تسلیم مرجع ثبتی معرفی شده از طرف قانون نماید وگرنه از طرف دولت ایران به رسمیت شناخته نمی شود و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد.

امروزه اداره ی ثبت شرکتها تحت نظارت سازمان ثبت اسناد کشور این امر مهم را بر عهده گرفته و تمامی مراحل عملیات ثبت شرکت به صورتی اینترنتی درآمده است و فقط از طریق سامانه ی اینترنتی ثبت شرکتها مجاز می باشد، لذا تقاضاکنندگان باید کلیه ی مدارک و تقاضانامه های ثبتی خود را یا از طریق این سامانه و یا از طریق مؤسسات ثبتی نظیر نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com به اداره ی ثبت شرکتها تسلیم کنند سپس مدارک و تقاضانامه ها توسط کارشناسان اداره ی ثبت با دقت بررسی شده و پس از طی مراحل اداری مختلف چنان چه از نظر قانونی مشکلی نداشته باشند تایید شده و پس از آن شرکت به صورت رسمی به ثبت می رسد و قانونی شناخته می شود.

 

ثبت برند

بعد از ثبت شرکت با توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد.

ثبت برند

برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن،و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.

در واقع برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است.

واژه برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.

پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد.

از نظر مصرف کننده خرید از یک برند یعنی: کیفیت بالا ،خطر پذیری کمتر،سپردن مسئولیت به تولید کننده ،وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت .

اولین قدم در تجارت اعتماد است  و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.

 

انجام فعالیت های اقتصادی در خارج از ایران

برخی افراد را نیز می بینیم که فراتر از مرزها پیش رفته و در کشور های همسایه نظیر ارمنستان یا گرجستان مشغول به کار هستند، لازم به ذکر است که مانند ایران و بقیه کشور های دیگر ثبت شرکت در ارمنستان و ثبت شرکت در گرجستان و انجام تمامی مراحل فوق در کشور مقصد نظیر اقدام برای ثبت برند بین المللی یا پرداخت مالیات در کشور مقصد نسبت به کاری که انجام می دهید لازم و ضروری بوده و باعث پیشرفت شغلی تان خواهد شد.

پلمپ دفاتر

جالب است بدانید، بسیاری ازفعالان اقتصادی کوچک و خرد، به مسائل مالیاتی بی توجه هستند و این مسئاله شاید در ابتدا چندان مهم به نظر نیاید ولی در آینده برایتان مهم خواهد شد، در ایران نیز مانند همه کشور های دیگر ، شخص یا اشخاصی که مبادرت به هرگونه فعالیت اقتصادی می نمایند می بایست نسب به دریافت کد اقتصادی ،گواهی ارزش افزوده و پلمپ دفاتر مالیاتی سالانه شان اقدام نمایند و عملکرد مالی خود را سالانه اظهار و بر اساس آن مالیات پرداخت نمایند.

کارت بازرگانی

اگر هم می خواهید به صورت شخصی یا شرکتی اقدام به صادرات و واردات نمایید، دریافت کارت بازرگانی نیز برای انجام امور فوق الذکر لازم و ضروری می باشد.

 

در صورت داشتن سوالات بیشتری در این زمینه می توانید ضمن بازدید از وبسایت نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com  با شماره تلفن های 02188881235 و 02188881245 نیز تماس حاصل نمایید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle