Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو

دیجیاتو لیست مهم ترین اتفاقات صنعت خودروی ایران در سال ۹۷ را منتشر کرد

سال 1397 را می توان در تاریخ صنعتی کشور، با قرمز پر رنگ مشخص شد.

همان‌طور که در دیجیاتو خوانده‌اید، سال۹۷ در ماه های ابتدایی با نوید گشایش بزرگ در عرصه نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری و تولید خودروهای به روز و تازه آغاز شد و با تبدیل شدن تمام امید ها به یاس و جایگزینی رینگ های اسپرت به قالپاق و حذف زه های بدنه پایان یافت. افزایش بیش از دو برابری قیمت خودروهای داخلی در زمانی کمتر از یازده ماه، ممنوع شدن کامل واردات خودرو، افزایش پنج برابری قیمت برخی از قطعات یدکی، نایاب شدن و کمبود بعضی تجهیزات و قطعات، خروج گسترده خودروسازان خارجی از کشور، به تعلیق در آمدن خطوط تولید و روند سرمایه گذاری های خارجی، ورشکستگی شماری از قطعه سازان، تعدیل نیروی گسترده در صنایع کشور، بیکاری ساعتی هزاران کارگر و مهندس و خروج سرمایه های کلان از فضای کار تولیدی، از جمله دیگر وقایع صنعتی در سال 1397 بودند که ضربه ای جبران ناپذیر را به توسعه صنعتی و اشتغال میهنمان وارد کردند.

خودرو

اما در کنار این مسائل که عمدتا قابل جبران به نظر می رسند، باید تاکید کرد که دو تاثیر مهم شرایط سال 97 حتی با رفع شدن مسائل بین المللی نیز قابل جبران نخواهد بود. نخستین مسئله به از دست رفتن توان خرید قشر وسیعی از جامعه ایران مربوط می شود که در طی یک سال، دو الی سه برابر از خرید خودرو دورتر شده اند و جبران این مسئله به سال ها زمان نیاز خواهد داشت و موضوع دیگر، از بین رفتن هرچه بیشتر اعتماد عمومی نسبت به دو شرکت بزرگ خودروساز کشور است که در شرایط سخت اقتصادی، نتوانستند رضایت حداقلی مشتریان خود را تامین کنند و مسائل و حواشی فراوانی را ایجاد کردند.

 

در طی سال 97، رسانه ها بارها میزبان مسئولان صنعتی و نمایندگان خودروسازی کشور بودند تا بلکه گره از شرایط عجیب و غریب و رازهای سر به مهر بازار خودرو کشور باز شود. انتقادهای مدوام نمایندگان مجلس، اعتراضات مستمر خریدارانی که خودروهای خود را تحویل نگرفته اند، برکنار شدن مدیرعامل سایپا و تغییر وزیر صنعت، از جمله دیگر اتفاقات مهم امسال بود که همگی از آشوب و بلبشوی عجیب در دومین صنعت مهم کشور ناشی می شد.

اما در ماه های پایانی سال با تصمیم عجیب و غیر منتظره وزیر صنعت مبنی بر تحویل خودروهای ثبت نام با قیمت های قدیم و آغاز فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا در اسفند ماه، کنترل اوضاع بار دیگر در اختیار مسئولان صنعتی کشور قرار گرفت و حالا به نظر می رسد که در آستانه نوروز 98 حتی شاهد کاهش التهاب و مهار شدن قیمت های سر به فلک کشیده در بازار خودرو باشیم، هرچند باید منتظر ماند و دید که سرنوشت دومین صنعت مهم کشور در بهار سال آینده به چه نحوی پیش خواهد رفت، اما با چشم انداز فعلی گسترده بزرگی از ورشکستگی کامل تا افزایش داخلی سازی و گذر از دوران سخت تحریم ها، در افق پیش روی اهالی جاده مخصوص قابل مشاهده است.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle