Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

لزوم توجه به مسائل حقوقی برای کسب و کار های خانگی و کوچک

این روزها با رشد روزافزون کسب و کار های خانگی و خرد ، لازم است به آینده این نوع کسب و کار ها و مسائل حقوقی آن نیز نگاهی بیاندازیم.
لازم به دکر است که عدم توجه به مسائل حقوقی در کسب و کار ها می تواند مشکلات زیادی را در آینده برایمان رقم بزند، در این مقاله با ما همراه باشید.
شاید شما هم مانند بقیه به این فکر افتاده باشید که کسب و کاری خانگی یا کوچک در منزل تان یا پارکینگ تان راه اندازی نمایید، شاید در اول امورات به سادگی پیش بروند ولی قطعا در آینده با بزرگ شدن کسب و کارتان و رشد کارتان مسائلی حقوقی ریز و درشتی برایتان به وجود خواهد آمد.

ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از مسائلی است که کسب و کار های کوچک توجه چندانی به آن ندارند و با گسترش کسب و کار لزوم ثبت شرکت بیشتر حس خواهد شد.
ثبت شرکت همانطور که از نامش پیداست، به جمع شدن 2 یا چند شریک برای راه اندازی یک کسب و کار می گویند. ثبت شرکت باعث می شود که در آینده ای نه چندان دور بتوانید مسائل حقوقی با شریکتان را راحت تر حل و فصل کنید، با شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی عقد قرارداد نمایید و کارتان را گسترش دهید. از انواع شرکت هایی که بیشتر مورد توجه فعالان اقتصادی در ایران می باشد، شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد که با توجه به نوع فعالیت ای که انجام می دهید شاید یکی از این 2 مدل شرکت برایتان مناسب باشد.

ثبت برند

یکی دیگر از مسائل حقوقی مهم دیگر ثبت برند است، این مقوله را با ذکر یک مثال براتان توضیح خواهیم داد.
مثلا تصور نمایید مجموعه ای با نام موسسه ثبتی نخستین 10 سال در حوزه ثبت شرکت، تغییرات شرکت ، ثبت برند و دیگر مسائل ثبتی در ایران مشغول فعالیت است و با گسترش فعالیت شان، افرادی سودجو سعی در تقلید و راه اندازی موسسه ای مشابه با آن ها دارد و با کپی برداری از نام، نشان و لوگوی آن ها دفتری ثبتی را تاسیس و اقدام به جذب مشتری می نمایند، یعنی یک موسسه تازه تاسیس با اقدامی فریبکارانه قصد جذب مشتری توسط نام دیگران را دارد، حال اگر موسسه ثبتی نخستین در ابتدا این نام را ثبت نمی کرد ، در چنین شرایطی قادر به شکایت از اینگونه افراد نبود.
پس در نتیجه ثبت برند، علاوه بر اینکه که یک نام را منحصر به شما می کند، مسبب جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اشخاص سودجو خواهد شد.

پلمپ دفاتر

جالب است بدانید، بسیاری ازفعالان اقتصادی کوچک و خرد، به مسائل مالیاتی بی توجه هستند و این مسئاله شاید در ابتدا چندان مهم به نظر نیاید ولی در آینده برایتان مهم خواهد شد، در ایران نیز مانند همه کشور های دیگر ، شخص یا اشخاصی که مبادرت به هرگونه فعالیت اقتصادی می نمایند می بایست نسب به دریافت کد اقتصادی ،گواهی ارزش افزوده و پلمپ دفاتر مالیاتی سالانه شان اقدام نمایند و عملکرد مالی خود را سالانه اظهار و بر اساس آن مالیات پرداخت نمایند.

کارت بازرگانی

اگر هم می خواهید به صورت شخصی یا شرکتی اقدام به صادرات و واردات نمایید، دریافت کارت بازرگانی نیز برای انجام امور فوق الذکر لازم و ضروری می باشد.

 

مسائل حقوقی کسب و کارهای کوچک-2

انجام فعالیت های اقتصادی در خارج از ایران

برخی افراد را نیز می بینیم که فراتر از مرزها پیش رفته و در کشور های همسایه نظیر ارمنستان یا گرجستان مشغول به کار هستند، لازم به ذکر است که مانند ایران و بقیه کشور های دیگر ثبت شرکت در ارمنستان و ثبت شرکت در گرجستان و انجام تمامی مراحل فوق در کشور مقصد نظیر اقدام برای ثبت برند بین المللی یا پرداخت مالیات در کشور مقصد نسبت به کاری که انجام می دهید لازم و ضروری بوده و باعث پیشرفت شغلی تان خواهد شد.

فعالیت اقتصادی اشخاص خارجی و اتباع دیگر کشور ها در ایران چگونه امکانپذیر است؟

جالب است بدانید که اشخاص خارجی و اتباع دیگر کشور های نیز می توانند اقدام به ثبت شرکت و مبادرت به امور اقتصادی در ایران نمایند، تنها کافی است ابتدا جهت اخذ کد فراگیر اقدام نموده و سپس با ثبت شرکت اقدام به انجام فعالیت های اقتصادی نمایند.

 

در صورت داشتن سوالات بیشتری در این زمینه می توانید ضمن بازدید از وبسایت نخستین ثبت به نشانی www.nokhostinsabt.com و گفتگوی آنلاین با کارشناسان مجموعه، با شماره تلفن های 02188881235 و 02188881245 نیز تماس حاصل نمایید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle