Categories
اخبار برترینها خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر گردشگری

سایت منتخب مردم برای خرید بلیط هواپیما کدام است؟

شروع کار استارتاپ‌ها در ایران، زندگی را همچون دیگر نقاط دنیا برای مردم آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است. چند سالی می‌شود که چند استارتاپ که امروز به شرکت‌های بزرگی تبدیل شده‌اند، آسایش بیشتری برای مردم فراهم کرده‌اند و به مردم کمک کرده‌اند راحت‌تر نیازهای زندگی خود را برآورده کنند.

استارتاپ‌هایی که در حوزه‌های سفارش اینترنتی غذا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، خرید کالا، درخواست تاکسی و… توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای به مشتریان ارائه دهند و در کنار آن برای تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان کارآفرینی کنند.

هنوز سن استارتاپ‌ها به یک دهه نرسیده که بسیاری از آنها توانسته‌اند گوی رقابت را از رقبای سنتی بگیرند و پرچم‌دار صنعت خود شوند. در این میان رفتار مردم به خرید اینترنتی هم روز به روز افزایش پیدا کرده تا جایی که امروز درصد زیادی از مسافران، که به راحتی از فروشندگان سنتی جدا نشدند، توانسته‌اند به سایت‌های اینترنتی خرید بلیط هواپیما نیز اعتماد کنند و به آنها روی آورند. تا جایی که روزانه بیش از 50% بلیط‌های هواپیما به صورت اینترنتی فروخته می‌شود و سهم بازار فروشندگان اینترنتی بلیط هواپیما روز به روز بیشتر می‌شود.

در این میان، یکی از موفق‌ترین این استارتاپ‌ها، علی‌بابا ست که توانسته در کمتر از چهار سال فعالیت، طبق نظرسنجی‌ها، به معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما بدل شود و رتبه یک فروش را از آن خود کند. علی‌بابا که با یک تیم سه نفره کار خود را شروع کرد و امروز برای بیش از 450 نفر نیروی نخبه‌ی دانشگاهی، کارآفرینی کرده است.

 

اما چه چیز باعث شده که علی‌بابا امروز به رتبه یک فروش اینترنتی بلیط هواپیما تبدیل شود؟

علی‌بابا از اولین روز خود تلاش کرده تمام آنچه که مسافران برای سفری راحت‌تر نیاز دارند را شناسایی کند و برای رفع این نیازها قدم بردارد. هر چند که به گفته‌ی مدیرانش هنوز راه هست تا علی‌بابا آنطور که در نظر دارد و شایسته است، به اکوسیستم گردشگری ایران خدمت‌رسانی کند، اما توانسته در این مدت کوتاه بیشترین سهم فروش اینترنتی بلیط هواپیما را از آن خود کند، بطوریکه با نزدیکترین رقیبش فاصله‌ی 9 برابری دارد. این در حالی است که علی‌بابا نه تنها در حوزه‌ی فروش بلیط هواپیما موفقیت چشمگیری داشته، بلکه توانسته از رقیب سنتی و قدرتمندش در فروش بلیط قطار نیز عبور کند و امروز رتبه یک فروش بلیط سفر شود.

علاوه بر این، با فراهم‌آوری یک تیم 200 نفره پشتیبانی که به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند، توانسته رضایت بیش از 97.2 درصدی مسافران را به دست آورد.

فعالیت‌ها و برنامه‌های تا به امروز علی ‌بابا، حکایت از نگاه به توسعه‌ی صنعت گردشگری و اکوسیستم استارتاپی کشور دارد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle