Categories
رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی برند های برتر حوزه هنر رپورتاژ آگهی موسیقی

خرید و فروش گیتار

در میان سازهای غیرایرانی گیتار بیشترین مخاطب را در میان نوازندگان نوپا و جوان دارد.

امروز دیگر برای خرید و فروش گیتار لازم نیست ساعت‌ها وقت خود را در بهارستان به سردرگمی بگذرانید. به دنبال تقاضای گسترده، خرید و فروش گیتار اعم از نو و دست‌دوم نیز پا به عرصه مجازی گذاشته و کار را به مراتب تسهیل کرده است.

به ویژه برای نوازندگان آماتور و تازه‌کار که عموما به دنبال گیتاری به صرفه جهت آغاز یادگیری هستند. اگر عشقی پایدار به نوازندگی گیتار داشته باشید، اولین ساز شما  تا ابد برایتان خاطره‌‌ای ماندگار خواهد بود. جو ستریانی نوازنده نامدار گیتار الکتریک می‌گوید:«یک روز بعد از ظهر، پس از اینکه از مرگ جیمی هنریکس باخبر شدم به خانه آمدم و اعلام کردم که می‌خواهم گیتاریست شوم. در فروشگاهی محلی اولین گیتارم را امتحان کردم و ساده‌لوحانه خیال می‌کردم همان گیتاریست که هنریکس می‌نواخت.» در کتاب «اولین گیتار من» گیتاریست‌های مشهور جهان تجربه اولین سازی که به دست گرفته‌اند را روایت کرده‌اند. سازهایی که عموما دست‌دوم و یا ارزان قیمت بوده‌اند.

کرت کوبین گیتاریست مشهور گروه نیروانا (Nirvana) یا جیمی پیج ستاره راک گروه لد زپلین (Led Zeppelin) هم سازهایی کم‌قیمت را می‌نواخته‌اند. بنابراین برای شروع کار، از انتخاب گیتارهای صرفا گران‌قیمت‌ صرف نظر کنید. البته دست‌دوم بودن یا قیمت پایین آلت موسیقی به معنای کیفیت پایین آن نیست. فراموش نکنید سازها مانند ماشین‌ها لزوما پس از استفاده از ارزششان کاسته نمی‌شود.

سایت دیوار یکی از مراجع آنلاینی است که مدل‌های متفاوت گیتار اعم از نو و دست دوم را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از نمونه گیتارهایی که توسط فروشندگان ارائه شده می‌توان به گیتار کلاسیک «یاماها»، مدل «C40» اشاره کرد که یکی از مدل‌های برتر و به‌صرفه‌ی یاماها برای نوازندگان تازه‌کار و از پرفروش‌ترین مدل‌های گیتار در جهان است. قیمت این گیتار در بازار 450 هزار تومان است اما با گشت و گذاری کوتاه در سایت دیوار نمونه‌هایی با شرایط قابل قبول را حتی به قیمت 100 هزار تومان هم می‌توان پیدا کرد. موارد دیگری از این مدل گیتار به همراه لوازم جانبی مانند کیف، پایه و تیونر مترونوم به قیمت 300 هزار تومان در دیوار به فروش گذاشته شده است. دیوار برای نوازندگان حرفه‌ای با بودجه محدود که در جست‌وجوی گیتارهای الکترونیک هستند هم گزینه مناسبی است. برای مثال گیتار Ibanez مدل GRG 270 B را در دیوار کمتر از یک میلیون تومان هم می‌توان خرید. در نظر داشته باشید که پیش از خرید ساز جدید و حرفه‌ای‌تر، می‌توانید سازهای بلااستفاده پیشین را برای فروش در دیوار به نمایش بگذارید.

خرید و فروش گیتار در فروشگاه‌های اینترنتی هم باید به گونه‌ای باشد که فرصت امتحان و تست کارشناسی ساز را برای مشتری فراهم کند.هرگز ساز خود را ندیده و نسنجیده نخرید چرا که احتمال اینکه به زحمت پس دادن بیفتید بسیار بالاست. به قول کارلوس سانتانا ساز را به دست بگیرید و مطمئن شوید که خودش است، مال شماست. اگر بودجه محدود دارید، اگر اهل اتلاف وقت‌های طولانی در فروشگاه‌های بهارستان و جمهوری نیستید، دیوار به شما این امکان را می‌دهد که گیتار مورد علاقه‌تان را در نزدیکی محل زندگی  با صرف هزینه و وقت کم‌تری امتحان کنید و بخرید. ‌

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle