Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر ارائه دهنده انواع خدمات

نکاتی که باید درباره خرید و فروش فیش حج 98 بدانید [شیپور]

سفر حج، سفری است که همه آرزوی آن را دارند و به همین دلیل سال های طولانی انتظار می‌کشند تا این توفیق نصیب آنها شود. براین اساس بازار خرید و فروش فیش حج حسابی داغ است. اما برای باید نکاتی را هم در نظر داشته باشید.

زیارت خانه خدا توفیقی است که به راحتی نصیب هر کسی نمی‌ شود و نه تنها هزینه زیادی دارد و باید مستطیع باشید، بلکه ثبت نام آن هر چند سال یک بار انجام می شود و بعد از سال ها انتظار می‌ توانید به زیارت خانه خدا و سرزمین وحی بروید. همین موضوع سبب شده تا تجارتی به نام خرید و فروش فیش حج به وجود بیاید تا آنهایی که نمی‌توانند به این سفر مشرف شوند فیش خود را به دیگران واگذار کنند.

با توجه به تقاضای بالا برای حج واجب و از سوی دیگر ثبت نام محدود این سفر زیارتی در سال های گذشته، بسیاری از عاشقان سال ها باید در نوبت بمانند تا بعد از انتظار 10 تا 20 ساله بتوانند به حج تمتع مشرف شوند.

مواردی چون کهولت سن، بیماری، مشکلات مالی یا موارد دیگر باعث می‌شود برخی بعد از سال ها انتظار نتوانند به خانه خدا بروند و بنابراین تصمیم می گیرند فیش حج خودشان را یا به اطرافیان واگذار کرده یا بفروشند.

از این رو بازار خرید و فروش فیش حج حسابی رونق دارد و از سال ها پیش چنین تجارتی به وجود آمده است؛ چراکه باعث می شود آنهایی که واقعا نمی‌توانند به این سفر بروند بتوانند فیش خود را با قیمت خوبی بفروشند و از سوی دیگر خریدارانی که مشکل مالی ندارند زودتر به زیارت سرزمین وحی بروند.

هر ساله این خرید و فروش انجام می شود و حالا نوبت خرید و فروش فیش حج 98 است که می توانید اولویت سال های قبل را خریداری کنید.

اما هنگام خرید و فروش فیش حج 98 نکات مهمی وجود دارد که مانند هر معامله ای باید در نظر داشته باشید. اولین و مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به نکات گفته شده، اسیر افراد سودجو و کلاهبردار نشوید که نه تنها فیش شما را ارزان می‌خرند و گران می‌فروشند، بلکه کارها آنها اصلا قانونی نیست.

این افراد از روش‌های مختلف استفاده می کنند تا فیش را به صورت وکالتی یا صلح نامه ای از خریدار بخرند و سپس با قیمت بسیار بیشتر آن را به دیگران بفروشند. از سوی دیگر مراحل قانونی و به درستی انجام نمی شود و ممکن است مشکلات زیادی برای‌تان به وجود آورد.

دسترسی نداشتن به فروشنده و خریدار باعث می‌شود مشکلات مختلفی برای طرفین پیش بیاید و چون سازمان حج و زیارت و کارگزاران رسمی آن نیز دخالتی نداشته اند، نمی توانند برای شما کاری انجام دهند.

به همین دلیل بارها تاکید شده که خریدار و فروشنده شخصا در دفاتر کارگزاران رسمی سازمان حج و زیارت در هر شهر و استانی حاضر شوند و فرایند انتقال فیش در حضور کارشناسان رسمی و با تایید آنها انجام شود.

نوسان قیمت فیش حج همیشه وجود داشته است و به همین دلیل باید قیمت خرید و فروش فیش حج 98 بین طرفین به صورت توافقی باشد. ضمن اینکه برای جلوگیری از مشکلات بعدی بهتر است مشخص شود چه کسی باید هزینه های انتقال را بپردازد.

مورد مهم بعدی این است که:

فروشنده حج واجب فقط یک بار امکان انتقال فیش خود را دارد

و برای بار بعدی باید از سازمان حج و زیارت مجوز کتبی بگیرد.

دقت کنید کلیه مراحل به صورت قانونی انجام شود تا مشکل خاصی برای‌تان پیش نیاید و سند قطعی فیش حج به نام خریدار بخورد.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle