Categories
اخبار خبر و رپورتاژ آگهی برند های برتر صنایع خودرو دسته‌بندی نشده رپورتاژ آگهی

یک خداحافظی با شکوه با فولکس واگن [دیوار]

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد که فولکس واگن به زودی ایران را ترک می‌کند!

با انتشار این خبر این سوال شکل گرفت که مگر فولکس در ایران فعال بود؟ بله. ماموت خودرو، نماینده این کارخانه آلمانی سه خودرو را به ایران وارد می‌کرد. گلف، تیگوان و پاسات سه خودروی شرکت فولکس بودند که حالا با فشار آمریکا دست از بازار ایران شسته‌اند. آن هم در حالی که فروردین امسال آخرین مدل گلف مجوز واردات به ایران را دریافت کرد.

حالا با رفتن فولکس مدل دست دوم این خودرو کم‌کم بازار انحصاری در ایران شکل می‌گیرد و فضا برای فروش فولکس اقتصادی‌تر می‌شود. رقابت برای خرید از شرکتی که در لیست ده خودرو پرفروش اروپا تیگوان و گلف را به نمایندگی از خود جا داده است.

گلف در بازار اروپا پرفروش‌ترین خودرو بوده و تا چند ماه ابتدای سال ۲۰۱۸ حدودا ۱۴.۸ درصد رشد را در فروش خود تجربه کرد. در ایران گلف را به همان خودرو قدیمی دهه نود می‌شناسند. گذر زمان از گلف خودرو تاریخی ساخته که تا به حال هفت بار به شکل‌های مختلف درآمده است. گلف GTI  آخرین سری این خودرو است که پای آن به ایران هم باز شده. یک موتور دو لیتری با چهار سیلندر دارد و شتاب صفر تا صد آن ۶.۴ ثانیه است. سانروف آن پانوراما و بزرگ‌تر از سانروف‌های معمولی بوده. اگر شما صاحب یک گلف جدید هستید شاید بهتر باشد که کم‌کم به فکر فروش فولکس خود بیفتید.

با ترک کردن ایران گارانتی خودرویتان بی‌معنی و درصورت مشکل قطعات آن نایاب یا بسیار گران‌قیمت می‌شود.

یکی از معایب گلف صدای موتور آن موقع استارت زدن است. ایرادهای گیربکس و انتقال صدای موتور به کابین بخشی دیگر از انتقادها به این خودرو آلمانی است. برای فروش فولکس از مدل گلف GTI  بازار خوبی مقابل شما قرار دارد. رقبای فروش در آن بسیار کم و خریداران بسیار زیادند. یک نمونه صفر از همین خودرو را در دیوار به مبلغ ۶۶۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند.

از محصولات فولکس، تیگوان در رتبه ششم پرفروش‌ترین خودروهای اروپایی قرار گرفته است. این خودرو در ایران هم خرید و فروش می‌شود. اگر شما صاحب این سدان زیبا هستید باید برای فروش آن نگاهی به سایت دیوار بیاندازید تا قیمت مناسب آن را پیدا کنید. برای فروش فولکس تیگوان قیمت‌ها از ۷۰۰ میلیون شروع می‌شود و به ۹۰۰ میلیون تومان می‌رسد. البته آخرین قیمت این خودرو در نمایندگی‌ها ۳۳۵ میلیون تومان بود.

نکته اصلی برای فروش فولکس در ایران این است که قیمت هر سه خودرو تقریبا به هم نزدیک است. قیمت پاسات نیز در بازار دست دوم از۶۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود. هرچقدر گلف بین مردم شناخته شده است، آشنایی کمتری با این خودرو در بین مردم وجود دارد. پاسات یک سدان خانوادگی با موتور ۱.۴ لیتری است که در حدود هشت ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد. از این لحاظ موتور آن قدرت کمتری در مقایسه با گلف دارد. از این خودرو آلمانی اما می‌توانید بیشترین توقعات را داشته باشید. تیگوان هم موتور قوی‌تری در مقایسه با پاسات دارد. پیشرانه دو لیتری آن می‌تواند ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. هنگام فروش فولکس پاسات خود باید به این اشاره کنید که از نظر ویژگی‌های فنی این خودرو بسیار باکیفیت‌تر از رقبای خود مانند تلیسمان، اپتیما یا سوناتا است. همچنین می‌توانید به آلمانی بودن این خودرو اشاره کنید که برتری آن را در برابر خودروهای آسیایی به خریدار یادآوری کرده‌باشید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle